فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

نوسازی بیش از ۷۵ هزار تاکسی فرسوده تا سال ۹۹

۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره جزئیات نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال ۹۹، توضیحاتی داد.

نوسازی بیش از ۷۵ هزار تاکسی فرسوده تا سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به اقدامات تاکسیرانی در یکسال گذشته در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی با تعداد 318 هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول است که از این تعداد در شهر تهران 76 هزار خودرو تاکسی فعال هستند. طبق مصوبه هیت وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ده سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی هستند.

    وی افزود: در حال حاضر 192 هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است و به رغم طرح خوبی که در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال 95 آغاز شد، در سال 99 موفق به نوسازی 75670 هزار دستگاه تاکسی فرسوده شدیم.

    ضامنی درباره نوسازی تاکسی‌ها و مشکلات پیش‌روی تاکسی‌داران، بیان کرد: در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده، با مشکلاتی مثل افزایش بی رویه قیمت خودرو و از طرفی بحث عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها مواجه شدیم که فرآیند نوسازی را با مشکل مواجه کرد، علیرغم تمام این مشکلات در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فرآیند نوسازی را مجدداً فعال کنیم که در ادامه در ابتدای سال 99 به مشکل الزام مندرج در آئین نامه قانون هوای پاک مبنی بر ارتقای سطح آلایندگی خودرو‌های تولیدی از استاندارد یورو 4 به یورو 5 برخوردیم که خودرو ساز آمادگی اجرای آن را نداشت، با انعکاس موضوع به دولت و همچنین موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، مجوز نوسازی 5 هزار دستگاه تاکسی با استاندارد یورو 4 صادر شد. با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه تا مهر ماه سال 99 تعداد 4935 دستگاه تاکسی نوسازی و تحویل متقاضیان شد.

    ضامنی یادآور شد: فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو 5 طبق اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از 15 آبان ماه سال 99 با هدف تداوم نوسازی تاکسی‌های فرسوده دوباره از سر گرفته شد، در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال 99، از تعداد 24733 متقاضیان ثبت نام شده تعداد 9180 پیش فاکتور صادر و خودروی جایگزین تعداد 7659 دستگاه تحویل مالکان داده شد و تعداد 1180 دستگاه در روند شماره گذاری و تحویل خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط