فونیکسریمکسبهتام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز:

سطح داخلی سازی «تارا» بی نظیر است

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: کاری که ایران خودرو در کشور انجام داده، بی تردید سبب رونق قطعه‌سازی شده و پیشرفت و ارتقای دانش در این حوزه را به همراه داشته، تا جایی که اکنون صنعت خودرو و قطعه سازی شاهد رشد چشم‌گیری است.

سطح داخلی سازی «تارا» بی نظیر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، جهانگیر شاهمرادی در بازدید مدیرعامل ایران خودرو از شرکت های قطعه ساز استان البرز، با اشاره به توانمندی واحدهای تولیدی و فنی این استان اظهار کرد: بیش از 300 واحد صنعتی و صنفی  در استان البرز مشغول تولید قطعات خودرو هستند. بسیاری از قطعه سازان این استان، معتبر و در تراز قطعه سازان برتر کشوری هستند و برای حدود 40 تا 50 هزار نیروی انسانی اشتغال زایی کرده اند.
    وی ادامه داد: هم زمان با به کارگیری تکنولوژی های جدید از سوی ایران خودرو و تعداد قطعات مدرنی که در خودروهای جدید خود به کار می گیرد، واحدهای صنعتی و قطعه سازان نیر فعال تر شده و خود را با روش ‌ها و تکنولوژی جدید هماهنگ خواهند کرد. باید همین مسیر ادامه پیدا کند تا در نهایت بتوانیم با تلاش متخصصان و صنعتگران داخلی، خودروهایی در سطح استانداردهای جهانی تولید کنیم.
    وی با اشاره به حرکت درخور تحسین ایران خودرو در تولید «تارا» عنوان کرد: سطح داخلی سازی این محصول که بنا بر اعلام مدیرعامل ایران خودرو از طراحی پلتفرم تا تولید آن 13 ماه زمان برده، بی نظیر و قابل تقدیر است.
    شاهمرادی افزود: با خروج یک طرفه آمریکا از برجام، تمامی شرکای خارجی از کشور خارج شدند و یکی از نگرانی ها، ورشکستگی ایران خودرو بود، اما با اقدامات جهادی صورت گرفته، این شرکت با خودکفایی و تکیه بر توان داخلی به اقتدار خود باز گشته است.
    وی افزود: هماهنگی و همراهی قطعه سازان و خودروسازان در کیفیت محصولات تاثیر گذاشته و این امکان را فراهم می آورد تا در آینده نه چندان دور، حتی بتوانیم صادر کننده صاحب سبک در قطعات خودرویی به کشورهای دیگر باشیم، کما این که بسیاری از قطعاتی که در حال حاضر شرکت های قطعه سازی ما تولید می کنند مشابه قطعات خارجی است و توانایی علمی و فنی آنان تا جایی رشد کرده که امروز می توانند قالب ها و قطعات جدید بسازند و در مورد قطعات پیچیده، با مهندسی معکوس، این قطعات را تولید کنند.
    وی با تقدیر از اقدامات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: وی توانسته شرایط سختی را در این شرکت مدیریت کند و ما نیز در سطح استان با حمایت از اقدامات قطعه سازان و توانایی هایی که این صنعت دارد در هموار کردن مسیر توسعه  یاریگر خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو