فونیکسریمکسبهتام

کارخانه تولید قطعات ایران خودرو در اردبیل احداث می‌شود

عصر خودرو- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از احداث کارخانه تولید قطعات ایران خودرو در استان اردبیل خبر داد و افزود: برای احداث این کارخانه پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

کارخانه تولید قطعات ایران خودرو در اردبیل احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  روز شنبه در حاشیه  نشست با مدیرعامل شرکت ایران خودرو  افزود: با توجه به پتانسیل  استان اردبیل به ویژه از بعد نیروی انسانی با رایزنی‌های انجام شده سرمایه گذار توانمندنی برای این اقدام  انتخاب و مقدمات کار نیز فراهم شده است.

    نماینده مردم اردبیل در مجلس بیان کرد: این اقدام برای  ایجاد فرصت‌های اشتغال جوانان استان  انجام گرفته و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

    مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز گفت: بدنبال سیاست کلی که در حوزه صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ضرورت تولید تمام قطعات خودرو در داخل کشور وجود دارد، ساخت داخلی قطعاتی که در خارج از کشور تامین می شود در دستور کار قرار دارد.

    وی با اینکه با پیگیری‌ حجت الاسلام سید کاظم موسوی سرمایه‌‍گذار این‌پروژه مشخص شده است، افزود: مقرر شده سرمایه‌گذار ، تعدادی از قطعاتی که در خارج از کشور تامین می‌شود را انتخاب کرده و بحث سرمایه‌گذاری و سپس تولید آن را در اردبیل آغاز کنند.

    مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: ما از راه اندازی این کارخانه در اردبیل استقبال می‌کنیم و حمایت‌های لازم از جمله خرید تظمینی قطعات و تامین منابع مالی را  انجام خواهیم داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط