فونیکسریمکسبهتام

۷ ‌هزار تاکسی به سامانه یکپارچه پرداخت مجهز شدند؛

راه‌اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری در پایتخت

عصر خودرو- معاون سرویس‌های شهروندی سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری یا «شهرپی»، گفت: پرداخت‌های آنلاین برای شهروندان با این سامانه تسهیل می‌شود و در این راستا، هفت‌هزار تاکسی مجهز به این سامانه شده‌اند.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری در پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «محمد شریفی»  در حاشیه برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران،  سامانه یکپارچه پرداخت شهری یا شهرپی را زیرساختی جامع و یکپارچه توصیف کرد و گفت: شهرپی امکانی است که ارائه‌دهندگان سرویس‌های پرداختی می‌توانند با دریافت API آن از شهرداری تهران، پرداخت آنلاین را برای شهروندان تسهیل کنند.

    سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به نقل از معاون سرویس‌های شهروندی این سازمان گزارش داد: ابزاری که در حال حاضر استفاده می‌شود بارکد دو بعدی است و اولین خدمتی که به این شیوه ارائه می‌شود، پرداخت کرایه تاکسی‌های سطح شهر تهران هستند. این سامانه با همکاری سازمان تاکسیرانی در پایانه‌های خطوط تاکسی شهر تهران توسعه پیدا کرد و هم‌اکنون بیش از هفت‌هزار تاکسی به این سامانه مجهز شده‌اند.
    شریفی در خصوص اپلیکیشن‌هایی که به این سامانه متصل شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از 11 اپ از این سامانه استفاده می‌کنند. اپلیکیشن‌هایی مثل آپ، تاپ، ایزی‌ پی، دیجی ‌پی، همراه کارت، ریالو، فون پی، سکه و ایران کیش و... در واقع اکثر اپ‌های بزرگ سطح کشور به این سامانه مجهز شده‌اند و شهروندان با هر کدام از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند پرداخت تاکسی را انجام دهند.
    معاون سرویس‌های شهروندی سازمان فاوا در پایان با اشاره به برنامه‌های آینده گفت: این سامانه به‌زودی در میادین میوه و تره‌بار هم راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان می‌توانند پرداخت در میادین را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند. 

    به گزارش ایرنا، ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران (ITE)، روز گذشته با حضور مدیران ارشد شبکۀ بانکی و اقتصادی کشور، همزمان به صورت حضوری و مجازی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد تا تأثیر فناوری‌های دیجیتال در صنعت مالی و ظهور مدل‌های جدید کسب و کار را مورد بررسی قرار دهد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو