فونیکسریمکسبهتام

پروژه تاکسی‌ هوایی توسط "جنرال موتورز" رونمایی شد

عصر خودرو- "کادیلاک" شرکت خودروسازی آمریکایی که در تملک شرکت "جنرال موتورز" است از یک "کانسپت" آینده‌نگرانه پرنده در نمایشگاه سالانه CES ۲۰۲۱ رونمایی کرد؛ این وسیله نقلیه خودران به صورت عمودی از زمین برخاسته و فرود می‌آید و مسافران را جابه‌جا می‌کند.

پروژه تاکسی‌ هوایی توسط "جنرال موتورز" رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، "کادیلاک" شرکت خودروسازی آمریکایی و نشان تجاری اتومبیل‌های لوکس که در تملک شرکت "جنرال موتورز" است از یک "کانسپت" آینده‌نگرانه پرنده در نمایشگاه سالانه CES 2021 رونمایی کرد؛ این وسیله نقلیه خودران  به صورت عمودی از زمین برخاسته و فرود می‌آید و مسافران را از بالای خیابان‌ها و آسمان حمل و جابه‌جا می‌کند.

    این وسیله نقلیه از نظر فنی همانند یک پهپاد است که از یک پشت بام شهری به پشت بام دیگری با سرعتی حداکثر 55 مایل در ساعت حرکت می‌کند؛ این دستگاه کاملاً خودمختار و برقی است و دارای یک موتور 90 کیلو واتی،‌ یک باتری GM Ultium و یک بدنه فوق سبک با چهار جفت روتور است.

    "مری بارا" مدیر ارشد اجرایی جنرال موتورز سال گذشته فاش کرد که این خودروساز در حالی بررسی روش‌های حمل و نقل جایگزین، مانند تاکسی‌های هوایی است؛ این وسیله نقلیه هوایی یک درب کشویی جلو و عقب و یک سقف شیشه‌ای پانوراما دارد و همچنین این دستگاه دارای اتاق نشیمن، سنسورهای بیومتریک، کنترل صدا و تشخیص حرکت دست است.

    جنرال موتورز از افشای جزئیات بیشتر خودداری کرد؛ سایر خودروسازان مطرح دنیا از جمله "تویوتا موتور"، "هیوندای" و "جیلی" قبلاً به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی‌های آینده خود، ساخت تاکسی‌های هوایی را دستور کار قرار داده‌اند.

    بر اساس این گزارش، نمایشگاه CES 2021نخستین همایش تجاری بزرگ سال جاری میلادی با محوریت وسایل الکترونیکی محسوب می‌شود که همه‌ساله به‌شدت مورد توجه قرار می‌گیرد؛ شرکت‌های حوزه‌ فناوری از فرصتی که CES در اختیار آن‌ها می‌گذارد، استفاده می‌کنند تا جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دهنداما در سال جاری میلادی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مراسم CES 2021به‌صورت آنلاین در حال برگزاری است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو