فونیکسریمکسبهتام

آیا می‌توان با خودرویی که چراغ ایربگ آن روشن است، رانندگی کرد؟

عصر خودرو- شما ماشین خود را روشن می کنید و ناگهان چراغ کیسه هوا روی صفحه کیلومتر شما ظاهر می شود. این سوال برای شما پیش می‌آید که آیا می توانید به رانندگی با ماشین خود ادامه دهید ، اما اگر با روشن شدن چراغ ایربگ تصادف کنید چه اتفاقی می افتد؟

آیا می‌توان با خودرویی که چراغ ایربگ آن روشن است، رانندگی کرد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مقاله ، پاسخ آن را دریافت خواهید کرد ، و ما در مورد چگونگی عملکرد ایربگ ها بحث خواهیم کرد و شما یاد خواهید گرفت که آیا خودتان می توانید آن را در خانه تعمیر کنید یا باید به یک تعمیرگاه ایربگ اجازه دهید آن را تعمیر کند.

    آیا رانندگی با چراغ کیسه هوا ایمن است؟
    رانندگی با چراغ ایربگ روشن ایمن نیست. وقتی چراغ روشن است ، به این معنی است که در سیستم کیسه هوا مشکلی وجود دارد. وقتی مشکلی در سیستم وجود داشته باشد ، در صورت "تصادف" کیسه های هوا عمل نخواهند کرد. و توصیه می شود در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید. اگر کیسه های هوا در هنگام "تصادف" عملکردی نداشته باشند ، ممکن است منجر به فوت یا جراحات جدی شوند.
    وقتی چراغ ایربگ روشن می شود ، به این معنی است که در سیستم کیسه هوای شما خطایی رخ داده است، دلیل این روشن شدن می تواند از جمله از کار افتادن کیسه هوا ، اشکال در سیمکشی ، اتصالات خراب یا یونیت ایربگ معیوب باشد. برای یافتن مشکل ، ساده ترین راه بررسی حافظه کامپیوتر خودرو با استفاده از دیاگ است.
    اگر در یونیت ایربگ خود خطایی داشته باشید ، در اثر برخورد کیسه هوا کار نمی کند. هنگام بروز خطا ، واحد کنترل کیسه هوا برای ایمنی شما عملکرد کل را خاموش می کند. به این دلیل است که سیستم کیسه هوا حساس است.

    اگر  چراغ ایربگ خودروی شما بی دلیل روشن شد ، و اخطار عمل نکردن ایربگ های خودرو را به شما داد، می‌توانید با مراجعه به تعمیرگاه ایربگ کاراک نسبت به رفع خطای موجود در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نمایید. این مرکز با داشتن دستگاه های پیشرفته و افراد متخصص حرف اول را در زمینه تعمیرات و فروش ایربگ خودرو در تهران را می‌زند. از صفر تا صد تعمیرات ایربگ خودرو را می‌توانید به تعمیرگاه کیسه هوا کاراک بسپارید. نمونه کارهای تعمیرات ایربگ خودرو در مرکز کاراک را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید و برای اطلاعات تکمیلی با شماره های 09128079698 و 02177438544 تماس بگیرید :
    تعمیر ایربگ

    کیسه هوا از کجا می داند یک حادثه رخ می دهد؟
    سیستم کیسه هوای شما شامل یک واحد کنترل ، چندین سنسور و چندین کیسه هوا است. معمولاً سنسورهای "تصادف" در جلو و کناره های ماشین هستند. تعداد سنسورها در بعضی از وسایل نقلیه بیشتر از بقیه هستند. وقتی سنسور "تصادف" فعال می شود ، سیگنال را به واحد کنترل کیسه هوا می فرستد.
    سپس واحد کنترل کیسه های هوا سیگنالی را به ایربگ های داخل اتومبیل شما می فرستد و به آنها می گوید که تصادفی رخ داده است و آنها منفجر می شوند. همه اینها در میلی ثانیه اتفاق می افتد. بسیار چشمگیر

    در صورت روشن بودن چراغ کیسه هوا رایج ترین مشکل چیست؟
    در صورت از کار افتادن سیستم کیسه هوا رایج ترین مشکل اتصال نادرست درون هر کانکتور است. یونیت ایربگ دارای حداقل تحمل است و اتصال نامناسب باعث تحریک چراغ ایربگ می شود و سیستم را خاموش می کند. معمولاً واحد کنترل کیسه هوا دارای تحمل 3-5 اهم است. اگر در اتصال کمی خوردگی باشد ، بیش از 5 اهم خواهید گرفت و چراغ ایربگ روشن می شود.

    آیا کار با سیستم ایربگ در خانه ایمن است؟
    تا زمانی که چراغ کیسه هوا روشن است و کد خطایی در آن ذخیره شده است ، کیسه های هوا در صورت شما منفجر نمی شوند. اما همیشه باید در صورت کار با کیسه هوا ، اتصال باتری را قطع کنید. هنگام تعمیرات ایربگ باید بسیار مراقب باشید.
    شما همیشه باید تعمیرات توصیه شده را از دفترچه راهنمای تعمیرات انجام دهید. اگر نمی خواهید از راه حل های نادرست استفاده کنید ، و در نهایت هنگام رانندگی کیسه هوا را تحریک نکنید و نمی خواهید آن منفجر شود، حتما در چنین شرایطی به یک تعمیرگاه مجاز ایربگ خودرو مراجعه کنید.

    آیا وقتی ایراد را برطرف کنیم ، چراغ ایربگ / SRS خود به خود خاموش می‌شود؟
    خیر ، سیستم کنترل کیسه هوا به گونه ای طراحی شده است که شما باید قبل از خاموش شدن چراغ کیسه هوا ، کد مشکل را به صورت دستی پاک کنید. برای حذف کد مشکل ، باید از دیاگ استفاده شود.

    نتیجه کلی
    • وقتی چراغ کیسه هوا روشن است - عملکرد کیسه هوا کار نمی کند.
    • واحد کنترل کیسه هوا اغلب به دلیل اتصالات نامناسب ، کد خطا را ایجاد می کند.
    • همیشه وقتی با سیستم کیسه هوا کار می کنید باتری را بردارید و مطابق توصیه های راهنمای تعمیرات ، تعمیرات مناسب را انجام دهید.
    • بعد از تعویض چراغ ، باید کدهای مشکل را با دیاگ پاک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط