فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

۵ عادت اشتباه در رانندگی که به خودروی شما آسیب می‌زند

عصر خودرو- اشتباهاتی رایج در رانندگی وجود دارد که به خودرو آسیب می‌رساند، در این گزارش تعداد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۵ عادت اشتباه در رانندگی که به خودروی شما آسیب می‌زند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر خودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، صرف نظر از اینکه روزانه رفت و آمد زیادی با خودرو دارید، یا چند ساعت به طور منظم پشت فرمان هستید، باید به این نکته توجه کرد که خودرو نیاز به مراقبت دارد تا در همین رفت  و آمدهای روزانه دچار مشکل نشوید.

    اگرچه ممکن است افراد به طور منظم اقدام به تعمیرات پایه ای خودرو مانند تعویض به موقع روغن و تنظیم باد لاستیک کنند اما ممکن است یک بی احتیاطی، ایمنی را به خطر بی‌اندازد.

    استفاده نکردن از ترمز دستی: آیا می‌دانید قرار است هر وقت پارک می‌کنید از ترمز دستی استفاده کنید؟ فرقی نمی‌کند زمین صاف یا تپه‌ای باشد. سیستم انتقال قدرت می‌تواند هنگام حرکت وسیله نقلیه شما را در "پارک" متوقف کند، اما تنها مولفه‌ای که واقعاً برای قفل نگه داشتن چرخ‌های خودرو طراحی شده ترمز دستی است. بهتر است قبل از اینکه خودروی خود را پارک کنید، ترمز دستی خود را بگیرید تا به کاهش فشار در گیربکس کمک کند.

    رانندگی با چراغ بنزین روشن: آیا می‌دانید بنزین در سیستم سوخت به عنوان خنک کننده عمل می‌کند؟ بنابراین اگر مخزن کم سوخت باشد، می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد قطعات و عملکرد نامناسب آن شود. اگر سوخت خودرو کاملاً تمام شود، پمپ سوخت، سیستم سوخت و مبدل کاتالیزوری خودرو آسیب می‌بینند. توصیه می‌شود هنگامی که وسیله نقلیه شما به یک چهارم مخزن بنزین می‌رسد، سوخت رسانی کنید.

    نادیده گرفتن علائم هشدار دهنده داشبورد: چراغ‌های هشدار روی داشبورد را نادیده نگیرید،به چراغ‌های هشدار دهنده موتور، باتری، خنک کننده، کیسه هوا و روغن توجه کنید. اگر می‌بینید که چراغ هشدار دهنده روشن می‌شود، در کنار خیابان بایستید و موضوع را بررسی کنید. نادیده گرفتن چراغ‌های هشدار دهنده می‌تواند شما را درگیر قبض‌های پرهزینه تعمیرهای جاده کند.

    نگه داشتن ترمز در سرازیری‌ها: قرار گرفتن پا روی پدال ترمز هنگام پایین آمدن از سراشیبی ها یا در ترافیک، توقف و حرکت می‌تواند ترمز‌های خودرو را بیش از حد گرم کند. ترمز‌ها هنگام گرم شدن بیش از حد مقداری از قدرت توقف خود را از دست می‌دهند. به جای استفاده از ترمز، سعی کنید هنگام پایین آمدن از شیب تند به دنده کمتر بروید و با احتیاط با فضای اضافی بین وسایل نقلیه رانندگی کنید و به جای استفاده از ترمز، سرعت را کم کنید.

    حمل کردن مقدار زیادی بار با خودرو: بیشتر فشار وزن خودرو بر روی سیستم انتقال قدرت، سیستم تعلیق و ترمز‌ها است. حمل کردن وسایل سنگین با خودرو یا حتی وسایل غیر ضروری که در خودرو قرار دارند باعث ایجاد فشار به این قسمت‌ها و همچنین مصرف زیاد سوخت می‌شود. برای جلوگیری از آسیب‌ به خودرو و کاهش مصرف سوخت سعی کنید تا می‌توانید خودروی خود را سبک نگه دارید. تمام وسایل غیر ضروری که در خودرو هست را از آن خارج کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو