فونیکسریمکسبهتام

تسلا پنجمین شرکت باارزش آمریکا شد

عصر خودرو- خودروسازی تسلا با پشت سر گذاشتن فیس بوک به پنجمین شرکت با ارزش آمریکا تبدیل شد.

تسلا پنجمین شرکت باارزش آمریکا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در حال حاضر ارزش سهام شرکت تسلا در بورس آمریکا 820 میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم بیشتر از فیس بوک با ارزش سهام 763 میلیارد دلار است. به این ترتیب خودروسازی تسلا اکنون پنجمین شرکت با ارزش در آمریکا است و فیس بوک در رده ششم قرار دارد. رتبه اول تا چهارم این رتبه بندی به ترتیب به اپل، مایکرو سافت، آمازون و آلفابت تعلق دارد.

    از زمانی که تسلا در ژانویه 2019 سهام خود را در بورس نیویورک عرضه کرد تاکنون ارزش سهام این شرکت حدود هشت برابر افزایش پیدا کرده است. اوج صعود قیمت سهام تسلا مربوط به سال 2019 بوده است.

    تسلا به لطف استراتژی های توسعه خود موفق شده است شاهد جهش های پیاپی ارزش سهام خود باشد. در سه ماهه پایانی سال 2020 تسلا برای پنجمین فصل متوالی روندی متوالی در افزایش سودآوری خود داشت و معامله گران امیدوارند با فروکش کردن تب کرونا در سال جدید و تکمیل کارخانه های جدید این شرکت در تگزاس و برلین، ارزش سهام تسلا بیش از پیش افزایش پیدا کند.

    از دیگر عوامل تقویت کننده روند صعودی سهام تسلا می توان به روی کار آمدن دولت بایدن اشاره کرد که وعده داده است یک میلیون فرصت شغلی در حوزه خودروسازی ایجاد کند.

    لازم به ذکر است در نتیجه صعود پرشتاب ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک- مدیرعامل و بنیان گذار این خودروسازی موفق شد به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شود و به سلطه جف بزوس در این رده بندی خاتمه دهد.

    مدیرعامل خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس که اکنون ثروتمندترین فرد ثروتمند جهان است، به لطف افزایش سهام تسلا  اکنون بیش از 185.97 میلیارد دلار ثروت دارد. او در ابتدای امسال تنها 27 میلیارد دلار ثروت داشت و نفر پنجاهم این رده بندی بود.

    گروه خودروسازی تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید خودروهای خودران و الکتریکی فعال است که در ژوئیه 2003 تاسیس شد. در حال حاضر این خودروسازی با ارزش ترین برند خودروسازی دنیا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو