فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

۳۵ سال؛ میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری

حمایت از سازمان راهداری جهت تأمین لجستیک حمل و نقل

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها، میانگین عمر حدود ۴۰ درصد از ناوگان حمل و نقل باری بالای ۳۵ سال است، در حوزه مسافری میانگین عمر ناوگان مینی بوس بالغ بر ۱۸ سال است که این نشان می دهد که عمر این ناوگان بسیار بالا است.

۳۵ سال؛ میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل جاده ای به ویژه حمل بار، گفت: در چند سال اخیر رانندگان وسایل نقلیه به ویژه کامیون ها برای تأمین تجهیزات مرتبط، با مشکلات بسیاری مواجه شده اند، این مسئله موجب شد که در سال 97 کامیون داران نسبت به این شرایط اعتراض کنند که خوشبختانه با تلاش مجلس و دولت این مشکلات تا حدودی مرتفع شد.

    حمل و نقل یک چرخه فرابخشی است

    نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته حمل و نقل یک چرخه فرابخشی است و تمام امور این بخش بر عهده وزارت راه و سازمان راهداری نیست، از این رو مسائلی مانند تأمین منابع، تأمین قطعات و سوخت جزء مواردی است که باید به صورت فرابخشی مورد پیگیری قرار گیرد.

    آمادگی مجلس برای کمک به سازمان راهداری جهت تأمین لجستیک حوزه حمل و نقل

    وی با بیان اینکه رویکرد مجلس و اعضای کمیسیون عمران مجلس به حوزه حمل و نقل جاده ای بسیار مثبت است، افزود: کمیسیون عمران در هفته جاری نیز نشستی را با هدف بررسی وضعیت حمل و نقل باری برگزار کرد و تمام محورهای این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از این رو اعضای کمیسیون برای حمایت و کمک به سازمان راهداری جهت تأمین لجستیک و تجهیزات اعلام آمادگی کردند.

    میانگین عمر حدود 40 درصد از ناوگان حمل و نقل باری کشور بالای 35 سال است

    حسینی با اشاره به بالا بودن میانگین عمر ناوگان حمل و نقل کشور، ادامه داد: بر اساس آمارها، میانگین عمر حدود 40 درصد از ناوگان حمل و نقل باری کشور بالای 35 سال است، در حوزه مسافری میانگین عمر ناوگان مینی بوس بالغ بر 18 سال است که این نشان می دهد که عمر این ناوگان بسیار بالا است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: همچنین میانگین عمر ناوگان اتوبوس کشور حدود 12 سال و میانگین عمر ناوگان سواری کشور حدود 9 تا 11 سال است. از این رو بسیار ضروری است تا با تأمین منابع مالی و نظم بخشی در این حوزه وضعیت حوزه حمل و نقل کشور را ارتقا دهیم.

    شرکت های حمل و نقل باید از خودمالکی به شرکت‌مالکی تغییر یابند

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: یکی دیگر از اهداف، توانمندسازی شرکت های حمل و نقل است تا این شرکت ها از خودمالکی به سمت شرکت‌مالکی تغییر یابند تا سیاست‌گذاری، کنترل بار و نحوه مدیریت این بخش توسط سازمان راهداری صورت گرفته و اجرا توسط صنوف حمل و نقل انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو