فونیکسریمکسبهتام

فروش خودروهای برقی در نیمه اول سال جاری میلادی ۳ برابر شد

عصر خودرو- سهم بازار خودروهای برقی در اروپا در نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده، با این که این صنعت با شیوع ویروس کرونا مواجه بوده است.

فروش خودروهای برقی در نیمه اول سال جاری میلادی ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در نیمه اول سال 2020 میلادی فروش خودروهای برقی 8 درصد از کل فروش خودروها در اروپا را به خود اختصاص داد و به این ترتیب امسال فروش خودرو برقی نسبت به سال گذشته در اروپا سه برابر شده است.

    سازمان مردم نهاد ترانسپورت و محیط زیست گزارشی را از تحقیقات خود منتشر کرده و نوشته است که با وجود افول کلی فروش خودرو نسبت به سال گذشته به خاطر کرونا، فروش خودروهای برقی رشد رشد داشته و این خودروها شامل خودروهای تمام باتری و هیبریدی می شود.

    پیش بینی این سازمان این است که تا پایان سال نسبت به سال گذشته فروش خودروهای برقی دوبرابر شده و به 1 میلیون دستگاه خودرو در بازار اروپا برسد.

    این سازمان مردم نهاد دلیل افزایش فروش خودروهای برقی را به سخت گیرانه تر شدن استانداردهای آلایندگی خودرو در اتحادیه اروپایی نسبت داده است. این استانداردها از همین امسال جنبه اجرایی پیدا می کنند. علاوه بر این در کشورهای فرانسه و آلمان مشوق هایی برای خرید خودروهای برقی با عنوان مشوق های بعد از کرونا در نظر گرفته شده که به بهتر شدن فروش خودروهای برقی کمک کرده است.

    با سه برابر شدن فروش خودروهای برقی،‌ اکنون در بازار اروپا، سهم خودروهای برقی و هیبریدی از کل فروش 10 درصد است.

    انجمن سازندگان اتومبیل اروپایی ACEA نیز حمایت های ملی و برنامه های بهبود اقتصادی بعد از کرونا را دلیل بهتر شدن فروش خودروهای برقی و هیبریدی ارزیابی کرده است و ممکن است خیلی اثر طولانی نداشته باشد. این انجمن گفته است: «پیش بینی بلند مدت در مورد رفتار مشتریان آن هم براساس این رشد "مصنوعی" که به کمک یارانه و سوبسید محقق شده، دشوار است.»

    در همین اثنا، خودروهای شاسی بلند (اس یو وی) هم سهم خودرو از بازار خودرو در نیمه اول 2020 به میزان 39 درصد افزایش داده اند.

    کمیسیون اروپایی برنامه های محدود کردن انتشار گاز دی اکسید کربن را با عنوان «اهداف آب و هوایی اتحادیه اروپا 2030» از امسال به اجرا می گذارد.

    انجمن سازندگان اتومبیل اروپایی می گوید لازم است خودروسازان زیرساخت های شارژ تقویت و برنامه های مقرون به صرفه سازی خودروهای با آلایندگی صفر را هر چه سریع تر آغاز نمایند پیش از آن که استانداردهای آلایندگی دی اکسید کربن از این هم سخت گیرانه تر شود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو