فونیکسریمکسبهتام

اخبار فنی خودرو

چرا بهتر است با بنزین انتهای باک حرکت نکنیم؟

عصر خودرو- اگر چراغ هشدار باک بنزین روشن شده است آن را جدی بگیرید و با باک خالی رانندگی نکنید که در غیر اینصورت مجبورید هزینه های گزافی را برای خودرو پرداخت کنید.

چرا بهتر است با بنزین انتهای باک حرکت نکنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، برخی اوقات هزینه پرکردن باک خودرو با میزان پول داخل جیب شما هماهنگ نیست بنابراین تصمیم می‌گیرید که فقط چند لیتر بنزین بزنید، اما می‌دانید که این کار چه عواقبی در بر دارد؟ اکثر رانندگان نمی­‌دانند که این کار در آینده منجر به تعمیرات پرهزینه خواهد شد.

    برای همه ما پیش آمده است که در هنگام رانندگی ناگهان چراغ بنزین شروع به چشمک زدن می‌کند. چراغ هشدار سوخت نشان می‌دهد که خودرو از سوخت رزرو استفاده می‌کند که این مقدار از سوخت حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت باک سوخت است. پس در چنین مواقعی باید هرچه سریعتر به پمپ بنزین رفت تا سوخت کافی برای اتومبیل خود را تامین کنیم اما آیا می‌شود با باک خالی نیز رانندگی کرد و چشمک زدن چراغ هشدار سوخت را نادیده گرفت ؟

    در باک سوخت خودرو وسیله ای به نام پمپ سوخت وجود دارد که بنزین را از باک به پیشرانه می فرستد. یکی از راه هایی که باعث می‌شود پمپ سوخت همواره خنک بماند و عملکرد روانی داشته باشد این است که در بنزین غوطه ور است در حقیقت از بنزین به منظور خنک ماندن و روان ماندن استفاده می‌کند.

    راندن خودرو با سوخت کم موجب می شود پمپ روان نماند و بیش از حد داغ شود در نتیجه پمپ بسوزد و یا نیم سوز شود که این خرابی پمپ هزینه زیادی در پی دارد.

    خرابی پمپ سوخت منجر به کارایی پایین خودرو در زمان شتاب گیری و عدم روشن شدن خودرو می‌شود. اگر با باک خالی خودرو را برانید فیلتر سوخت موجود در پمپ سوخت خودرو به سرعت کثیف می‌شود.

    اگر این رسوبات و لجن های سوخت به کف باک برسند فیلتر سوخت سریع مسدود می‌شود و این مسدود شدن بسیار هزینه بر است. نادیده گرفتن هشدار کمبود سوخت خودرو و راندن خودرو در این شرایط موجب مشکلات جدی و گران در بخش سیستم سوخت رسانی خودرو می‌شود پس حتما هنگامی که چراغ باک خودرو روشن شد به پمپ بنزین مراجعه کنید.

    اگر همیشه باک شما حداقل تا یک­‌چهارم پر باشد مشکلی برای پمپ بنزین پیش نخواهد آمد و می‌توانید با خیال آسوده رانندگی کنید، اما توصیه همیشگی ما این است که باک خودرو را پر نگه دارید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو