فونیکسریمکسبهتام

نیم نگاهی به گزینه های احتمالی آینده کرمان موتور از برند جک

بزرگان جک در راهند

عصر خودرو- جک یکی از خوشنام ترین خودروسازان چین و پرطرفدارترین برند های تولیدی در ایران است.کراس‌اوور S۵ از این برند یکی از خودروهای پیشرو و پرطرفدار به حساب می آید که جک را در زمره محبوب ترین چینی های بازار ایران قرار داده است.

بزرگان جک در راهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت کرمان موتور پس از معرفی و عرضه سدان J4 به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی مدتی محصول جدیدی از این برند را به بازار ایران معرفی نکرد تا اینکه مدتی قبل خبری مبنی بر احتمال عرضه چند محصول جدید از این برند به گوش رسید. شنیده های حاکی از آن است که احتمالا پیکاپ T8 ، کراس اوور X7 و S7 جدیدترین مهمانان جک در خاک ایران خواهند بود.

    جک سابقه طولانی در زمینه تولید خودروهای کار و تجاری دارد. T8 جدیدترین پیکاپ این برند است که ظاهری شبیه به پیکاپ های قوی هیکل آمریکایی دارد  و در صورت عرضه به بازار ایران شاید در ظاهر چند رقیب هم‌کلاس پیش روی این خودرو باشند اما اگر آن را از نزدیک ببینید نظرتان نسبت به رقابت عوض خواهد شد. در بخش مشخصات فنی این پیکاپ احتمالا با پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر توان 188 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتون متر وارد بازار خواهد شد که با این اعداد رقیبی را پیش روی خود نخواهد دید. این پیکاپ عمدتا در بازار های جهانی با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می شود اما احتمال عرضه آن با گیربکس اتوماتیک از سوی کرمان موتور در بازار ایران چندان بعید به نظر نمی رسد. سیستم تعلیق پیکاپ جک T8 بیش از آنکه به یک وانت باری شبیه باشد، مکانیزمی مشابه شاسی بلند های آفرودی دارد و این دقیقا همان هدفی است که جک در T8 دنبال می کند. T8 در نسخه دو دیفرانسیل به بازار ایران عرضه خواهد شد و احتمالا از امکاناتی نظیر رینگ 18 اینچی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، نمایشگر لمسی، دو کیسه هوا، کروز کنترل، استارت دکمه ای و ... بهره می برد.

    محصول دیگری که با انتشار تصاویر رسمی از حضورش در کرمان موتور خبرساز شد، کراس اوور جدید جک X7 است. X7 سری جدید کراس اوور های جک با طراحی نوین و مدرن این برند است که در کلاس متوسط قرار می‌گیرد. پس از تجربه موفق سری S کراس اوور های جک در بازار ایران، این بار نوبت به سری جدید X رسیده تا با طراحی مدرن و هویتی جدید به بازار کشورمان قدم بگذارد. در طراحی داخلی و خارجی این کراس اوور به سختی می توان نشانی از شباهت به محصولات پیشین جک را پیدا کرد و موارد خاصی نظیر ترمز پارک برقی، 6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، فرمان برقی، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، سقف پانورامیک، گرم کن و تهویه صندلی های جلو و ... در فهرست امکانات احتمالی این خودرو در آستانه عرضه در بازار ایران به چشم می خورد. در بخش مشخصات فنی، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو نسل جدید جک با حداکثر توان 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور 251 نیوتون متر قرار دارد که احتمالا برای انتقال قدرت به محور جلو با یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه همراهی خواهد شد. کرمان موتور تا کنون احتمال عرضه این خودرو را تایید یا تکذیب نکرده است اما هفته گذشته تصویری از یکی از مراکز خدمات کرمان موتور منتشر شد که در آن این خودرو بدون لوگو در کنار دیگر خودروها حضور داشت و این عکس شایعه احتمال عرضه X7 از سوی کرمان موتور را تقویت کرد.

    جک S7 دومین محصول بعد از پیکاپ T8 در صف احتمالات کرمان موتور است. این کراس اوور در حال گذراندن تست های دوره‌ای در کشور است و به عنوان نخستین کراس اوور 7 نفره و سایز بزرگ جک، آمده تا خوشنامی S5 را به سلطنت دائمی در بازار ایران تبدیل کند. S7 بیش از آنکه کراس اوور فول سایز جدید بازار ایران باشد، یک کراس اوور فول آپشن و متفاوت است که البته تا کنون هیچ مشخصات فنی یا امکانات قطعی از سوی کرمان موتور برای آن اعلام نشده است. در قلب این کراس اوور 7 نفره امکان نصب پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان 171 اسب بخار و حداکثر گشتاور 251 نیوتون متر با همراهی گیربکس 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک یا نسخه دو لیتری توربو 189 اسب بخاری با 300 نیوتون متر گشتاور و همان گیربکس 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک وجود دارد و مشخص نیست کدام نسخه از مشخصات فنی برای این خودرو نهایی خواهد شد. وقتی صحبت از یک کراس اوور فول آپشن و متفاوت به میان می آید منظور امکاناتی نظیر رادار نقطه کور، استارت و استاپ دکمه‌ای، سامانه هوشمند پارک و خروج از پارک، سیستم پیشگیری از تصادف و ... است که پیشتر در هیچ خودرویی در این کلاس به چشم نمی خورد.

    صحبت از تازه های جک برای ایران تنها یک حدس و گمان نزدیک به واقعیت است چرا که از بین این 3 گزینه تنها پیکاپ T8 محتمل ترین گزینه ای است که کرمان موتوری ها هر روز بیشتر از آن صحبت می کنند اما هنوز نمی توان با قطعیت در مورد مشخصات فنی، امکانات و دیگر مسائل آن نظیر قیمت نظری داد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو