فونیکسریمکسبهتام

اثرگذاری ارز و تورم بر قیمت خودرو

تشکیل جلسه کمیته خودرو برای پیگیری دستور رئیس جمهور

عصر خودرو- مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت از برگزاری جلسه روز پنج شنبه (فردا) کمیته خودرو برای بررسی و مدیریت بازار خودرو خبر داد.

تشکیل جلسه کمیته خودرو برای پیگیری دستور رئیس جمهور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سهیل معمارباشی در پاسخ به این سوال که با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر مدیریت و ساماندهی بازار خودرو، وزارت صنعت چه اقدامی در این مورد انجام خواهد داد؟ اظهار داشت: در این خصوص فردا جلسه کمیته خودرو در وزارت صنعت برگزار خواهد شد تا موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

    وی با بیان اینکه گزارش‌های وزارت صنعت حاکی از روند رو به رشد تولید و تحویل خودروها است، گفت: بر اساس آمارهای تولید خودرو در کشور، از ابتدای سال جاری تا 16 شهریور ماه، تولید خودرو با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 400 هزار دستگاه رسیده است.

    مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت افزود: همچنین در این مدت، تحویل خودروها نیز 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به 325 هزار دستگاه رسیده است.

    وی تصریح کرد: اثر شاخص‌های کلان از جمله ارز و تورم بر قیمت خودرو مشهود است، ضمن اینکه شرایط کنونی بازار نیز متاثر از فضای روانی و ورود بخشی از نقدینگی به بازار خودرو است، البته فضای مجازی و اعلام غیرمجاز قیمت ها از سوی برخی سایت ها را نیز نمی توان بی تاثیر دانست.

    به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان «درخواست مهار گرانی‌های لحظه‌ای»  اعلام کردند: «ریشه‌کنی تورم و گرانی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد. تحریم و فشارهای فرامرزی اثر دارند ولی بی‌توجهی‌ به مشکلات مردم اثر بیشتری در اقتصاد کشور و گرانی‌ها دارد برای مثال قیمت بازاری خودرو می‌بایست درصدی مثلا حدود 10 درصد بالای قیمت کارخانه باشد که عنوان هم شد ولی لغو شد. ایران را دوست داریم و خواهان سربلندی آن هستیم لذا خواهان برخورد با گرانی‌های اخیر هم هستیم.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو