فونیکسریمکسبهتام

باارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان کدامند؟

سود باورنکردنی تسلا به رغم فروش کمتر

عصر خودرو- با وجود اینکه تسلا در ۱۲ماه گذشته تعداد خودروهای بسیار کمتری نسبت به تویوتا تحویل داد، اما به لطف خودروهای گران‌قیمت خود، با اختلاف فاحشی از دیگر تولیدکنندگان، بالاترین ارزش بازار در میان خودروسازان را از آن خود کرد.

سود باورنکردنی تسلا به رغم فروش کمتر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، تسلا، با پشت سر گذاشتن سه تولیدکننده بزرگ خودرو در ایالت دیترویت، به با ارزش‌ترین خودروساز ایالات متحده تبدیل شد و سپس در ماه ژوئن سال جاری با پیشی گرفتن از تویوتا، عنوان ارزشمندترین خودروسازی جهان را از آن خود کرد. پس از بازگشت کوتاه‌مدت تویوتا، تسلا مجددا در صدر لیست قرار گرفت و از آن زمان در همین جایگاه قرار دارد.

    در طول 12ماه گذشته، ارزش سهام تسلا 485درصد افزایش داشته که به ارزشی بیش از 10برابر درآمد خود در سال 2019 دست یافته است. از این جهت، ارزش تویوتا در حال حاضر 0.6برابر درآمد سالانه خود بوده که به همین دلیل افراد زیادی تسلا را بسیار گران‌قیمت می‌دانند.

    با نگاهی به ارقام تحویل/ فروش، ظاهرا چنین ادعاهایی تصدیق می‌شود. در حالی که رهبر بازار خودروهای الکتریکی در 12ماه منتهی به 31مارس، کمتر از 400هزار دستگاه خودرو تحویل داده بود، تویوتا در همین بازه زمانی نزدیک به 10.5میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند که تقریبا 10برابر کل خودروهای به فروش رسیده تسلا در طول عمر خود بوده است.

    در حالی که قیمت‌گذاری تسلا قطعا جاه‌طلبانه است، سرمایه‌گذاران صعودی معتقدند این شرکت به عنوان یک شرکت خودروسازی ارزش ندارد، بلکه یک شرکت فناوری بوده که به شکل سازنده خورو درآمده است.

    با نگاهی به اپل، مادر همه شرکت‌های فناوری، برای مقایسه دیدگاهی متفاوت ارائه می‌دهد. اپل با دارا بودن ارزش بازار 1.87تریلیون دلاری، تقریبا 7برابر درآمد خود در 12ماه گذشته ارزش دارد.

    در نمودار ارائه شده، ارزش بازار معاملات خودروسازان برتر تا تاریخ 11آگوست 2020 را مشاهده می‌کنید؛

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو