فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در زمینه طرح ترافیک هستیم

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد:خط قرمز پلیس حفط جان و سلامت مردم است و در ارتباط با طرح ترافیک در این شرایط تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در زمینه طرح ترافیک هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا،  سردار «محمد حسین حمیدی» در حاشیه مراسم افتتاح دفتر ارتباط مردمی پلیس راهور تهران در عین حال افزود: پلیس راهور از گذشته های دور شاهد آسیب‌های جدی آلودگی هواست، ولی با وجود این مسائل و حجم بالای ترافیک، عبور و مرور مختل نشده و شهر قفل نیست و پلیس راهور اقدامات خود را در خصوص روانی ترافیک انجام می‌دهد و خواهان کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هواست، طرح ترافیک درمان مقطعی است و اگر می‌خواهیم شاهد کاهش آلودگی باشیم باید طرح ترافیک را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

    سردار حمیدی درباره اجرای طرح ترافیک و شیوع ویروس کرونا گفت: باید بررسی شود طرحی که هم اکنون اجرا می شود جواب می‌دهد و آسیب در حوزه کرونا را کاهش می‌دهد یا چنین نیست. ما منتظر نتیجه گیری و جواب ستاد ملی کرونا هستیم البته تقاضای سفر در تهران بسیار است و شیوع بیماری بستگی به رعایت شهروندان دارد، البته طرح ترافیک به ما در کنترل بیماری کرونا کمک می‌کند و این یک ضرورت است که این طرح را اجرا کنیم.

    این مقام ارشد نظامی همچنین گفت: شهر تهران به خاطر پایتخت بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و می بایست وقایع و تصمیمات به موقع، سریع و شفاف به مردم و شهروندان اطلاع رسانی شود.

    از هم اکنون باید به فکر وارونگی هوا در 6 ماهه دوم سال بود

    سردار حمیدی تصریح کرد : ترددهای غیر ضروری یکی از مشکلات و معضلات ماست که نه پارکینگ ها و نه معابر شهر تهران جوابگوی ترددهای شهروندان نیست و بحث وارونگی هوا در 6 ماهه دوم یکی از معضلات پیش رو است که می‌طلبد با بررسی کارشناسی، نسخه‌ای کارساز برای پایداری وضعیت پیش بینی کرد .

    وی با بیان اینکه در شهر تهران 8 میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که 4 میلیون موتور و  4 میلیون خودرو است، تصریح کرد: سالانه در شهر تهران 21 هزار  مجروح و 600 فوتی داریم که البته با کاهش تصادفات فوتی و جرحی مواجه بودیم ولی باز هم آمار بالا است.

    افزایش تصادفات موتورسواران در سطح شهر تا 60 درصد

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: 48درصد از حوادث رانندگی در طول روز مربوط به موتورسواران است که حتی این میزان بعدازظهرها تا 60 درصد به علت خستگی و خواب آلودگی افزایش می‌یابد.

    سردار حمیدی افزود: 36درصد از فوتی ها مربوط به عابران است که در بزرگراه ها، حاشیه راه ها و زیر پل های عابر تصادفات رخ می‌دهد.

    تغییر رویکرد پلیس راهور از خودرومحوری به انسان‌محوری

    وی ادامه داد: نگاه ما در گذشته خودرو محوری بوده است که مشکلات زیادی بوجود می‌آورد و هم اکنون شهر تهران شهر انسان محوری نیست و اگر می‌خواهیم شرایط عالی شود باید حمل و نقل هوشمند و پاک را برگزینیم و هم اکنون با این شرایط، آلودگی هوا افزایش می‌یابد و باید ترددهای غیر ضرور را کنترل کنیم و شبکه ریلی و تاکسی و حمل ونقل عمومی با یکدیگر هماهنگ و مرتبط باشند، حمل و نقل ترکیبی بایستی گسترش یابد و مسافر نباید سردرگم باشد و دنبال خودرو بگردد .

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تخلفات موتورسیکلت ها افزود: پلیس راهور فاتب با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد قاطع می‌کند و این برخوردهای قانونی متوقف نشده و طرح های پلیس در حال اجراست ولی بحث پلیس استفاده از موتورهای برقی و فاقد آلایندگی است و بحث آموزش موتورسیکلت سواران هم در حال انجام است که روزانه توسط کلاس های توجیهی و آموزشی در پلیس راهور فاتب در حال انجام است .

    پلیس راهور در  شرایط کرونا در  همه معابر حضور دارد

    سردار حمیدی گفت: اگر از آسمان سنگ هم ببارد پلیس راهور فاتب در معابر حضور دارد چرا که عدم حضور پلیس در معابر باعث کندی حرکت و قطع ارتباطات بین مردم می‌شود و حمل و نقل دچار اختلال می‌گردد، حتی پلیس راهور در شرایط کرونایی در همه حال در معابر حضور دارد.

    یکپارچگی دوربین های ترافیکی در دستور کار پلیس است

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مسئولان اداره مهندسی ترافیک، تابلوهایی را که دچار نقص هستند و آسیب دیده اند را تعویض و تا رفع نقص آن پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد .

    وی گفت: پلیس تنها مرجعی است که با رویت تصاویر و دیدن تخلف می‌تواند برخورد قانونی با تخلفات را انجام دهد و یکپارچگی دوربین های ترافیکی در دستور کار پلیس قرار دارد.

    کرمان موتوراکستریم