فونیکسریمکسبهتام

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۲ میلیونی ویژه کرونا به رانندگان تاکسی

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از ارائه ۱۴ هزار تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی ویژه کرونا به رانندگان ناوگان تاکسیرانی شهری کشور خبر داد.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۲ میلیونی ویژه کرونا به رانندگان تاکسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق اظهار کرد: بدنبال شیوع ویروس کرونا بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهری جزو شاغلینی هستند که شدیداً در معرض ابتلا به این بیماری هستند و از اینرو با تصمیمات اتخاذ شده، رانندگان این ناوگان در اولویت کمک‌های حمایتی و معیشتی قرار گرفتند.

    وی افزود: در این راستا با همکاری بنیاد علوی و عاملیت بانک سینا، تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد جهت برخورداری 50 هزار راننده تاکسی آسیب دیده در این بحران در نظر گرفته‌ایم.

    جمالی نژاد در ادامه گفت: به این منظور متناسب با هر شهر سهمیه‌ای مشخص تا از سوی سازمان های تاکسیرانی در اختیار افراد آسیب دیده و یا خانواده‌هایی که اعضای آنها بر اثر کرونا فوت شده اند، قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: تا کنون 14 هزار راننده تاکسی فرآیند دریافت وام خود را انجام داده و در حال شناسایی و معرفی به بانک ها هستند و بقیه فرایند استفاده از تسهیلات نیز در حال اجراست.

    رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین به اعطای تسهیلات 6 میلیون تومانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ثبت نام در سامانه ویژه این موضوع اشاره کرد و گفت:  بر اساس اعلام وزارتخانه مذکور از بین مشاغل مختلف، حوزه حمل و نقل عمومی بیشترین مراجعه و درخواست را داشته اند که مراحل اداری آن از طریق سامانه کارا در حال اجراست.

    به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور درباره آخرین آمار ابتلای رانندگان تاکسیهای درون شهری به کرونا گفت: براساس آخرین آمار ارسالی شهرداریها 493 راننده به این بیماری مبتلا و متاسفانه 43 نفر از آنان فوت کرده‌اند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو