فونیکسریمکسبهتام

«منطقه ۴» صدرنشین تصادفات فوتی

سهم ۴۸ درصدی موتورسواران در بین جانباختگان تصادفات

عصر خودرو- رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ آخرین آمار تصادفات و حوادث رانندگی در تهران را تشریح کرد.

سهم ۴۸ درصدی موتورسواران در بین جانباختگان تصادفات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ احسان موُمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب به آمار تصادفات و حوادث رانندگی در سه ماهه ابتدایی سال جاری اشاره و اظهار داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات در سه ماهه اول سال 1399 حدود 48% از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و 36% عابران پیاده 16% راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

    وی گفت:حدود 35% از تصادفات در ساعات شب و 54% در معابر بزرگراهی شهر تهران بوقوع پیوسته است.

    سرهنگ مومنی تصریح کرد:بیشترین تصادفات فوتی در منطقه 4 شهرداری تهران با 10% از کل متوفیان، در منطقه 15 شهرداری9% و در منطقه 19 شهرداری 8% از کل متوفیان بوده است.

    سرهنگ احسان موُمنی به رانندگان توصیه کرد: در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود وسرنشینان را بسته نگهدارند; همچنین  از اقداماتی که باعث حواس پرتی آنها می شود مانند خوردن و آشامیدن،استفاده و صحبت با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... در هنگام رانندگی خودداری کنند.

    وی افزود: رانندگان به تابلوهای تعیین مسیر و هشداری توجه کافی داشته باشند و در اماکنی چون تفرجگاه ها، مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار به تردد عابرین توجه کافی داشته باشند; همچنین به هنگام نزدیک شدن به گذرگاه های عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش داده و به حق تقدم عبور عابران احترام بگذارند .

    رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: رانندگان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده کرده و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری کنند; همچنین در تقاطع ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف کرده تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو