فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۱۴ درصدی تلفات رانندگی در تهران

عصر خودرو- استاندار تهران گفت: میزان تلفات و مصدومیت‌های ناشی از سوانح رانندگی درون‌شهری و جاده ای طی ۲ ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ١٤ و ۴۲ درصد کاهش یافت.

کاهش ۱۴ درصدی تلفات رانندگی در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در جلسه شورای ترافیک که با حضور فرمانداران، شهرداران و مسئولان پلیس راهور استان تهران در محل استانداری برگزار شد، افزود با وجود تلاش‌های صورت گرفته شاهد تلفات انسانی در محورهای حمل و نقل جاده‌ای هستیم؛ اگرچه هرسال شیب آمار فوتی‌ها کم می‌شود اما باز هم تعداد فوتی‌ها بالاست.

    وی در خصوص بررسی نقاط حادثه‌خیز در محورهای شرق و غرب استان تهران نیز گفت: با توجه به شناسایی نقاط حادثه‌خیز از سوی مسئولان ناجا نسبت به اصلاح این نقاط در درون شهر و جاده‌های مواصلاتی تدابیری اتخاذ می‌شود تا تلفات فوتی و جرحی بیش از پیش کاهش یابد.

    «محسنی بندپی» ادامه داد: بیشترین مشکل نقاط حادثه‌خیز در استان تهران شامل تاریکی، کمبود روشنایی در برخی محورها و نبود پل‌های هوایی و زیرگذر است.

    وی با بیان اینکه بیشترین تلفات و جراحت‌ها در سوانح درون‌شهری استان تهران مربوط به راکبان موتورسوار و عابران پیاده است، تصریح کرد: با الزام راکبان موتورسوار به استفاده از کلاه ایمنی می‌توان میزان تلفات و شدت جراحت‌ها را به حداقل رساند.

    استاندار تهران گفت: براساس قانون برنامه چهارم شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع آنها و همچنین تقویت اورژانس بیمارستانی و پیش‌بیمارستانی برای کاهش تلفات اهمیت زیادی دارد.

    محسنی بندپی اضافه کرد: تیم‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در کنار جایگاه‌های هلال احمر، اورژانس، راهداری و پلیس‌راه که در کمربندی جنوبی تهران و از چرمشهر تا شهرستان قزوین امتداد دارد، مستقر شوند تا بتوانند نسبت به نظارت بر امر ترافیک و امدادرسانی سریع‌تر اقدام کنند.

    رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی در حمل‌ونقل عمومی

    استاندار تهران همچنین در خصوص رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در حمل‌ونقل عمومی گفت: با الزام مردم به استفاده از ماسک در حمل‌ونقل عمومی اکنون بیش از 90 درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند اما به دلیل حجم بالای مسافر در مترو و اتوبوس‌ها در سطح استان، فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی انجام نمی‌شود؛ به همین دلیل میزان مبتلایان با یک شیب ملایم روبه به افزایش است.

    محسنی بندپی اضافه کرد: برای حفظ بیش از پیش فاصله اجتماعی باید حمل‌ونقل عمومی تقویت شود یا شرایطی فراهم شود تا فاصله‌گذاری اجتماعی از 30 به 50 درصد افزایش یابد؛ در غیر اینصورت اگر با افزایش مبتلایان مواجه باشیم شاید در مصوبه‌های اخیر ستاد مقابله با کرونا تجدید نظر شود.

    وی با بیان اینکه مسوولان با بازگشایی تالارها برای برگزاری جشن‌ها مخالف هستند،  تصریح کرد: برای سرو غذا و پذیرایی در تالارها مشکلی وجود ندارد اما برای برگزاری مراسم جشن شرایط فراهم نیست چون گزارش‌های متعددی به دست ما رسیده است که در چنین اجتماعاتی نمی‌توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد و اگر حتی یک نفر از حاضران به کرونا مبتلا باشد، تمامی افراد را به این بیماری مبتلا می‌کند.

    محسنی بندپی با توجه به  افزایش دوبار ابتلا به کرونا در خصوص تعطیلی ادارات و دیگر مکان‌ها نیز تاکید کرد:  امکان برگشت تعطیلی‌ها وجود ندارد ما باید الزام استفاده از ماسک را به فرهنگ تبدیل کنیم تا این ویروس کنترل شود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو