فونیکسریمکسبهتام

در بازار آمریکا

کیا ​اُپتیما تغییر نام می دهد

عصر خودرو- به نظر می رسد که شرکت خودروسازی کیا در کره جنوبی خیلی هم از نام اُپتیما خوشش نمی آید و برای آن نام «کی ۵» را در نظر دارد، نامی که مردم کره، با آن مأنوس هستند.

کیا ​اُپتیما تغییر نام می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اندازه گیری های میزان مصرف سوخت برای خودروی کیا «کی 5»  K5 مدل 2021 را منتشر کرده است که می توان نتیجه گرفت در عمل نام اُپتیما دیگر مُرده است.

    زمانی که شرکت خودروسازی کیا از خبرنگاران برای تست خودرو سدان اندازه متوسط جدیدش دعوت کرده بود، خبرنگاران انتظار اُپتیما داشتند اما نامی که کیا انتخاب کرده بود K5 بود. در حقیقت نام K5 نامی است که مردم کره جنوبی در بازار خود برای خودرویی به کار می برند که ما آن را اُپتیما می شناسیم. ظاهراً کمپانی کیا به این نتیجه رسیده که دنیا هم باید این خودرو را با نامی بشناسد که مردم خودش به کار می برند.

    موتور ترند همین هفته نتایج اندازه گیری های سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در خصوص مصرف کیا K5 مدل 2021 را منتشر کرد. خوب حالا که کیا اصرار دارد ما هم دیگر اُپتیما نمی گوییم و سعی می کنیم به K5 عادت کنیم.

    دلیل اصلی این که کیا تصمیم گرفته در بازار آمریکا از نام K5 برای اُپتیما استفاده کند، خیلی روشن نیست مخصوصاً که الان 20 سال است مردم این مدل سدان کیا را با اُپتیما می شناسند.

    در ماه دسامبر 2019 که خبرنگاران برای تست جاده این خودرو به کره جنوبی دعوت شده بودند، این سدان متوسط مورد تمجید خبرنگاران قرار گرفت و اندرو کراک Andrew Krok خبرنگار رودشو هم گزارشی مفصل از ویژگی های این خودرو منتشر کرد. خودروی K5 کیا موتور 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر دارد و گیربکس اتومات آن 8سرعته است و برای ترافیک درون شهری بسیار مناسب بوده و میزان مصرف سوختی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده مربوط به گنجایش موتور 1.6 لیتری است نه ورژن 2 لیتری. بر اساس ارقام منتشر شده سازمان محیط زیست، کیا K5 به ازای هر گالن بنزین 26 مایل در شهر و در بزرگراه ها 34 و ترکیبی 29 مایل به ازای هر گالن مصرف می کند.

    این بار کیا ورژن AWD (اعمال نیرو به هر چهار چرخ) را جزو انتخاب های مشتری قرار داده و کیا K5 هم در فهرست خودروهای سدانی قرار گرفته که ورژن AWD دارد [انتظار ما این است که این قابلیت را فقط در خودروهای شاسی بلند یا نیم شاسی ببینیم]. این فهرست در حال بزرگ تر شدن است.

    در بین اطلاعات منتشر شده سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا سوبارو لگسی مصرف سوخت ترکیبی 30 مایل به ازای هر گالن، نیسان آلتیما هم 30، تویوتا کمری  29 مایل به ازای هر گالن را به ثبت رسانده اند.

    پیش از آن که سال 2020 به پایان برسد، مدل 2021 کیا K5 هم به بازار آمریکا خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو