فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودروهای الکتریکی با بیشترین توان پیمایش

عصر خودرو- این گزارش به معرفی برترین خودروهای الکتریکی که می توانند مسافت زیادی را نسبت به رقبای خود بپیمایند، می پردازد.

معرفی خودروهای الکتریکی با بیشترین توان پیمایش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست خودروهای تمام الکتریکی و برقی را حمایت کرده و به تولید انبوه برسانند.

    بر اساس گزارش وب سایت marketwatch، افزایش روز افزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودرو سازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و غریب از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهای بهتر و با توان پیمایش بیشتر راهنمایی کنند.

    در گزارش زیر کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه خودرو به معرفی 10 خودروی الکتریکی پاک و دوستدار محیط زیست برتر موجود در بازارهای جهانی در سال 2020 میلادی که بیشترین توان پیمایش مسافت را دارند، آمده است:

    1. تسلا مدل اس (Tesla Model S)

    قیمت پایه این خودرو از 81 هزار و 190 دلار شروع می شود. این خودرو همچنین می تواند مسافتی به طول 373 مایل را با هر بار شارژ کامل طی کند و به یک باتری لیتیوم یونی 100 کیلووات ساعتی نیز مجهز شده است که با یک شارژر 240 ولتی در عرض 12 ساعت به طور کامل شارژ می شود.

     

    2. تسلا مدل 3 (Tesla Model 3)

    این خودرو با قیمت پایه 50 هزار و 190 دلار می تواند مسافتی به اندازه 330 مایل را با هر بار شارژ کامل طی کند.

     

    3. تسلا مدل ایکس (Tesla Model X)‌

     

    قیمت این خودرو از 89 هزار و 690 دلار شروع می شود و با هر بار شارژ کامل می تواند مسافتی به طول 328 مایل را بپیماید.

     

    4. تسلا مدل وای (Tesla Model Y)‌

     

     

    این خودرو با قیمت پایه 54 هزار و 192 دلار و ظرفیت باتری 75 کیلو وات ساعت، می تواند مسافتی به طول 315 مایل را بپیماید.

     

    5. شورولت بولت (Chevrolet Bolt)

    قیمت پایه این خودرو 37 هزار و 495 دلار و توان پیمایش این خودرو نیز با هر بار شارژ کامل 259 مایل اعلام شده است. قدرت موتور این خودرو همچنین 200 اسب بخار و ظرفیت باتری لیتیوم یونی آن 60 کیلو وات ساعت است.

     

    6. هیوندای کونا (Hyundai Kona)‌

     

    این خودروی الکتریکی با قدرت موتور 201 اسب بخار و و ظرفیت باتری 64 کیلو آن ساعتی می تواند مسافتی به طول 258 مایل را بپیماید. قیمت پایه این خودرو همچنین 38 هزار و 310 دلار اعلام شده است.

     

    7. کیا نیرو (Kia Niro)

    قیمت پایه این خودرو الکتریکی پاک و دوستدار محیط زیست از 40 هزار و 210 دلار شروع می شود. این خودرو همچنین با هر بار شارژ کامل قادر خواهد بود 239 مایل مسافت را طی کند. قدرت موتور آن 201 اسب بخار و ظرفیت باتری لیتیوم یونی آن نیز 64 کیلو وات ساعت اعلام شده است.

     

    8. جگوار آی پیس (Jaguar I-Pace)

     

    این خودرو که می تواند با هر بار شارژ کامل مسافتی به اندازه 234 مایل را طی کند از یک موتور با قدرت 394 اسب بخار و باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 90 کیلو وات ساعت برخوردار شده است. قیمت این خودرو از 70 هزار و 875 دلار شروع می شود.

     

    9. نیسان لیف پلاس (Nissan Leaf Plus)‌

    قیمت پایه این خودرو 39 هزار و 125 دلار از که می تواند با هر بار شارژ کامل مسافتی به طول 226 ماه را بپیماید. این خودرو همچنین به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 62 کیلو وات ساعت و یک موتور با 214 اسب بخار قدرت مجهز شده است.

     

    10. پورشه تایکان (Porsche Taycan)‌

    این خودرو که قیمت پایه 152 هزار و 250 دلار را داراست، قادر خواهد بود با هر بار شارژ کامل مسافتی به طول 200 را طی کند. مدت زمان شارژ این خودرو با شارژر 240 ولتی 9 ساعت به طول خواهد انجامید. قدرت موتور پورشه تایکان 670 اسب بخار است که به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 93.4 کیلووات ساعت مجهز شده است.

     

    کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم