فونیکسریمکسبهتام

معاون بازرسی سازمان صمت فارس:

نگهداری خودروی صفرکیلومتر احتکار است

عصر خودرو- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس برای صاحبان پارکینگ‌های عمومی و خصوصی، مراکز نگهداری نمایندگی های خودرو، سوله ها و گاراژهایی که خودروی صفر نگهداری می‌کنند مهلت ۴ روزه تعیین و خاطرنشان کرد که نگهداری خودروی صفرکیلومتر، احتکار محسوب می‌شود.

نگهداری خودروی صفرکیلومتر احتکار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمدابراهیم صداقت چهارشنبه 31 خرداد به خبرنگاران گفت: با توجه به سیاست های ستاد تنظیم بازار در کنترل و نظارت بر بازار خودرو و اولویت نظارتی سازمان حمایت در این خصوص، گشت بازرسی و کنترل انبارها، پارکینگ های عمومی و خصوصی،گاراژها و حتی سوله ها برای جلوگیری از نگهداری خودروهای صفر در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفته است.

    او اضافه کرد: در صورت وجود و رویت خودرو های فاقد پلاک در پارکینگ های عمومی و. .. خودرو به عنوان کالای احتکار شده تلقی می شود و پرونده تخلف احتکار برای صاحب محل نگهداری خودرو تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

    صداقت ادامه داد: در این راستا ضمن مکاتبه با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز، اتاق اصناف فارس، اتحادیه های مربوطه و ادارات شهرستانهای تابعه موضوع نگهداری انواع خودرو صفر فاقد پلاک در مراکز یاد شده اطلاع رسانی و قرار شد دستگاه های ذکر شده به زیرمجموعه های خود اعلام نمایند.

    به گفته وی در این رابطه طی 3 روز اخیر در بازرسی از مراکز انباشت خودرو (پارکینگ ها و نمایندگی های خودرو) 880 دستگاه انواع خودرو سواری به صورت موقت ضبط و به صاحبان خودرو تا سوم خرداد ماه سال جاری فرصت داده شده تا نسبت به خروج خودروها پس از نصب پلاک بر روی آنها از محل پارکینگ یا نمایندگی اقدام نمایند.

    معاون بازرسی سازمان صمت فارس گفت: چنانچه پس از پایان مهلت مقرر، خودروی صفر فاقد پلاک در محل نمایندگی یا پارکینگ باشد برابر با ماده 60 قانون نظام صنفی و ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی با متخلفان به عنوان محتکر برخورد خواهد شد.

    صداقت اضافه کرد: به صاحبان این انبارها و پارکینگ ها 4 روز ( تا سوم خرداد ماه 99) مهلت داده می‌شود که از ماشین های صفر کیلومتر خالی شده و اگر برای استفاده شخصی می باشد سریعا پلاک و در غیر این صورت باید برای فروش به بازار عرضه شود.

    به گفته صداقت هر گونه تحویل خودروی صفر بدون نصب پلاک و یا تحویل دستی پلاک و خروج آن از پارکینگ ها، نمایندگی های خودرو، انبارها و ... تخلف محسوب شده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

    وی تاکید کرد: صاحبان پارکینگ ها و انبارها و ... موظفند لیست خودروهایی را که تحویل می دهند با ذکر مشخصات افراد تحویل گیرنده اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه و دیگر مواردی که به آنها اطلاع رسانی شده به این سازمان تحویل دهند.

    معاون بازرسی سازمان صمت فارس همچنین یادآور شد: مراکز یاد شده (دارندگان خودروی صفر) ملزم به ثبت نام در سامانه انبارها و ثبت اعلام موجودی انواع خودرو صفر خود در بازه زمانی 13 تا 15 و 27 تا 30 هر ماه می باشند در غیر اینصورت به عنوان محتکر با آنها برخورد و پرونده احتکار برای آنها تشکیل می شود.

    به گفته صداقت این اقدامات به منظور ایجاد محدودیت برای خرید خودرو توسط اشخاصی که با هدف سفته بازی و دپوی خودرو ها با هدف فروش با قیمت های بالاتر وارد بازار خودرو شده اند، انجام می شود.

    معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از مردم درخواست کرد که هر گونه خودروهای در انبار مانده یا پارکینگ‌ها را به شماره تلفن 124 گزارش دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو