فونیکسریمکسبهتام

رییس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاهداران سراسر کشور:

تعطیلی ۴۰ جایگاه سوخت به معنی پلمپ نیست

عصر خودرو- بیشتر جایگاه‌های سوخت در شرایط کرونایی به مرز ورشکستگی نزدیک شده‌اند و چه بسیار جایگاه‌هایی که ورشکسته‌اند و تنها به خاطر آبروداری تعطیل نمی‌شوند.

تعطیلی ۴۰ جایگاه سوخت به معنی پلمپ نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، اسدالله قلی‌زاده در خصوص خبر منتشر شده با موضوع تعطیلی 40 جایگاه سوخت در کشور گفت: تعطیلی جایگاه‌ها به دلیل پلمپ نیست و عملا وقتی عبور و مرور با محدودیت روبرو می‌شود با نزدیک شدن فروش جایگاه‌ها به اعداد بسیار پایین، از لحاظ اقتصادی این بنگاه تعطیل و زیانده می‌شود.

    وی افزود: هم اکنون در جایگاه‌های سوخت با کاهش فروش از 30 الی 70درصد روبرو هستیم و در تعدادی از جایگاه‌ها فروش به پایین‌ترین اعداد رسیده است که برابر با تعطیلی جایگاه است. شرایطی که کرونا به وجود آورده باعث شده است جایگاه‌داران هزینه فراوانی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی بدهند و این موضوع هزینه‌ها را تا 30درصد افزایش داده است. این درحالی است که وزارت بهداشت پاسخگوی نیازهای جایگاه‌داران و ارائه اقلام بهداشتی برای این اماکن پرتردد و پرریسک نبوده است و مکاتبات ما و حتی استانداری محترم تهران با این وزارتخانه نتیجه بخش نبوده است.

    رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور خاطرنشان کرد: ما محدودیت‌های وزارت بهداشت را درک می‌کنیم ولی از دولت می‌خواهیم صدای جایگاه‌داران و کارکنان آنها را بشنود. دستورالعمل‌های صادره برای رعایت موارد بهداشتی بدون امکانات و اقلام مورد نیاز به صورت مناسب امکانپذیر نیست و جایگاه‌داران تا کنون هم با دغدغه ملی و ایثار با تمام توان مالی حتی قبل از صدور دستورالعمل‌ها برای مقابله با کرونا تلاش کرده‌اند.

    وی تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم قبل از صدور دستورالعمل‌ها پشتوانه اجرایی آنها را در جایگاه‌ها مدنظر قرار دهد تا از ایجاد تنش در جایگاه‌ها جلوگیری شود. در این خصوص بارها اعلام کرده‌ایم که آماده هرگونه رایزنی، مشورت و هم اندیشی هستیم.

    قلی‌زاده گفت: همچنین در این شرایط میزان حق العمل جایگاه‌ها که برابر مصوبه هیات وزیران باید قبل از پایان سال مشخص می‌شد و می‌توانست مشوقی انگیزه‌بخش برای این صنف باشد، انجام نگرفت و این موضوع موجب گلایه‌مندی ماست.

    وی ادامه داد: اکثر جایگاه‌های سوخت در شرایط کرونایی به مرز ورشکستگی نزدیک شده‌اند و چه بسیار جایگاه‌هایی که ورشکسته‌اند و تنها به خاطر آبروداری تعطیل نمی‌شوند. صنف جایگاه‌داران در زمان جنگ، تحریم‌ها و افزایش قیمت سوخت هم اولین بنگاه‌های اقتصادی فعالند که با آسیب‌های فراوانی مواجه می‌شوند و علیرغم شرایط مختلف با تلاش مثال زدنی ارائه خدمات به مردم را قطع نمی‌کنند.

    رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور یادآور شد: قبل از پایان سال درخواست‌های حداقلی خود که قابلیت اقدام دارد، به معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر نفت و مسئولان مرتبط ارائه داده‌ایم و معتقدیم در بحث حمایت از کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی در شرایط فعلی، جایگاه‌های سوخت باید مورد حمایت ویژه قراربگیرند تا همه با اتحاد و همدلی بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو