فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

تقویت استاندارد‌های خودرو با توجه به شعار "جهش تولید"

عصر خودرو- طالبی گفت: تدوین استانداردهای جدید برای صنعت خودرو با توجه به شعار سال از اولویت های خودروسازها باید باشد.

تقویت استاندارد‌های خودرو با توجه به شعار "جهش تولید"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، روح الله طالبی عضو دانشکده‌ خودرو علم‌ و صنعت در خصوص تعریف استاندارد برای صنعت خودرو با توجه به شعار سال "جهش تولید" اظهار کرد:  همواره خودرویی  به خط تولید می‌رسد و شماره گذاری می شود که معمولا استاندارد های کف را دارد در غیر این صورت آن خود رو به سطح بازار فرستاده نمی‌شود.

    این کارشناس خودرو افزود: آن چیز که ما باید در سال 99 باتوجه به نام گذاری که رهبری انجام دادند، دنبال کنیم شاخص کیفیت قطعات در صنعت خودرو است. نکته‌ی مهمی که در این جا قابل ذکر است زمانی ما می‌توانیم این امر را در کشور اجرا کنیم که تیراژ تولید خودرو‌هایی با ویژگی‌های مشترک با  استفاده از قطعه سازانی که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند؛ بالا برود.

    او بیان کرد: در کشورمان یک مزیت نسبی وجود دارد و آن این است که هزینه نیروی کار به نسبت کشور‌هایی که تولید کننده‌ی خودرو هستند بسیار پایین‌تر است و  همین امر می‌تواند یک نقطه‌ی مفید برای صنعت خودرو باشد.

    طالبی بیان کرد:  تعداد تیراژ خودرو‌های تولیدی در کشور به منظور نبود صادرات پایین است، همین امر سبب می‌شود تا کیفیت و قیمت قطعات تولیدی برای خودرو مناسب نباشد.

    این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا ما در استاندارد سازی صنعت خودرو به موفق بوده ایم؟ بیان کرد:  در دهه‌های گذشته خودرو سازهایمان با تیراژ تتولید بیشتری مواجه بودند؛ یعنی تنوع بیشتر بود به طوری که اگر در داخل کشور خودرویی را نمی‌توانستد تولید کنند به راحتی آن را از کشور‌های خارجی تهیه کنند، اما در حال حاضر این شرایط برای کشور وجود ندارد.

    او در پایان گفت: ما در سال 98 موفقیت چندانی در تحقق شعار سال به دست نیاوردیم، موضوع مورد توجهمان این است که خودروسازان برای موفقیت در بخش خودرو باید یک برنامه بلند مدت را در نظر بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو