فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۳۲۰۱»

وانت‌بارهای شهری بنزینی ساماندهی شده از ابتدای اسفند سهمیه سوخت مجزا می گیرند

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: وانت‌بارهای شهری بنزینی ساماندهی شده دارای پروانه معتبر و اسناد حمل از ابتدای اسفندماه امسال از سهمیه سوخت مجزا برخوردار می شوند.

وانت‌بارهای شهری بنزینی ساماندهی شده از ابتدای اسفند سهمیه سوخت مجزا می گیرند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد در ادامه  گفت: وانت بارهای بنزین سوز دارای پروانه فعالیت معتبر در سامانه مدیریت مرکزی حمل ونقل شهری (به نشانی WWW.UTCMS.IR) که اطلاعات آنها توسط شهرداریها و یا اتحادیه های صنفی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه فوق الذکر ثبت شده باشد، از اسفندماه 1398، از اعتبار ریالی سهمیه سوخت بنزین برخوردار میشوند.

      وی افزود: این رقم برای خودروهای تک سوز کم مصرف و پرمصرف به ترتیب معادل 100 و 150 لیتر علاوه بر سهمیه واریز شده به کارت های سوخت آن ها می باشد و همین میزان برای خودروهای دوگانه سوز به ترتیب معادل 90 و 130 لیتر خواهد بود.

    جمالی نژاد خاطرنشان کرد: پیرو تصویب کارگروه مربوطه از ابتدای اسفند 1398، سهمیه واریز شده به کارت های سوخت وانت ها به رقم ابتدای طرح سهمیه بندی در انتهای آبان ماه 1398 بازمی گردد. به عبارت دیگر برای خودروهای کم مصرف و پرمصرف تک سوز به ترتیب 200 و 300 و برای دوگانه سوزهای کم‌مصرف و پرمصرف به ترتیب 60 و 120 لیتر واریز خواهد شد.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره وانت بارهای پرتردد که نیازمند سوخت بیشتری از مقادیر گفته شده هستند اعلام کرد: وانت‌بارهای دارای پروانه فعالیت معتبر، می توانند تا سقف 600 لیتر برای خودروهای پرمصرف و 400 لیتر برای کم‌مصرف از اعتبار سهمیه عملکردی برخوردار شوند.

    وی افزود: شرط بهره مندی از این سهمیه ثبت پیمایش های موفق انجام شده آن ها از طریق شرکت های هوشمند حمل بار دارای مجوز از وزارت صمت و شهرداری ها که اطلاعات آن برای این سازمان ارسال می شود، می باشد. روش دیگر، ثبت ترددها از طریق سامانه متمرکز باربرگ شهری به نشانی www.baarbag.ir می باشد.

      وی با اشاره به اینکه در این طرح وجهی به حساب مالکان خودرو واریز نمی‌شود افزود: صرفاً‌ اعتبار مشخص محاسبه شده برای هر خودرو به کارت بانکی مالک خودرو واریز می گردد که صرفاً در جایگاه‌های سوخت بنزین و به منظور برداشت سوخت بنزین توسط همان خودرو قابل استفاده خواهد بود.

    براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور با تأکید به این نکته که مرجع رسمی ثبت اطلاعات ناوگان و رانندگان حمل ونقل شهری، سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.UTCMS.ir است، اظهار کرد:‌ در صورت شناسایی هرگونه تخلف شهرداری ها و اتحادیه های صنفی و یا رانندگان و شرکت های خدمات هوشمند حمل بار که بر اساس بانک های داده ای موجود از جمله دوربین های شهری بررسی می‌گردند، با متخلفین برابر مقررات و قوانین برخورد می شود و تمامی مسئولیت زیان وارده حاصل از تخصیص غیرصحیح سهمیه سوخت با شخص متخلف می باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو