فونیکسریمکسبهتام

۹۰ نفر در تصادفات رانندگی استان‌های منتهی به مرزهای عراق کشته شدند

عصر خودرو- معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی درون و برون شهری در راه‌های ارتباطی استان‌های منتهی به مرزهای خروجی به کشور عراق از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۹۰ نفر ثبت شده است.

۹۰ نفر در تصادفات رانندگی استان‌های منتهی به مرزهای عراق کشته شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی سه‌شنبه شب افزود: این تعداد فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال 34 درصد افزایش دارد اما در زمینه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در استان‌های ایلام،  خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان با کاهش 19 درصدی همراه بوده است.

    وی تعداد مصدومان تصادفات رانندگی را در این مدت 910 نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد در مدت مشابه پارسال یکهزار و 126 نفر بود.

    سردار حمیدی با بیان اینکه از 8 تا 22 مهر ماه جاری 66 تصادف منجر به فوت درون و برون شهری در استان های منتهی به مرزهای عراق روی داده است، اظهار داشت: این تعداد در سال قبل 51 فقره بود که امال افزایش 29 درصدی را نشان می دهد.

    وی تعداد تصادفات منجر به جرح را 667 فقره اعلام کرد و بادآور شد: این میزان در سال گذشته 872 مورد بود که کاهش 24 درصدی دارد.

    سردار حمیدی مجموع تصادفات درون و برون شهری از 8 تا 22 مهر ماه  جاری را 733 فقره اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در سال گذشته  در همین مدت 923 فقره بود که کاهش 21 درصدی را نشان می دهد.

    وی بیشترین تعداد تصادفات درون و برون شهری با تعداد 154 فقره را مربوط به استان خوزستان اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با آمارهای سال قبل با کاهش 36 درصدی همراه بوده است.

    سردار حمیدی کمترین تعداد تصادفات درون و برون شهری روزهای یاد شده را مربوط به استان ایلام با 63 فقره تصادف اعلام کرد و گفت: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد کاهش داشته است.

    به گفته وی بیشترین تعداد فوتی های تصادفات رانندگی با 22 مورد فوتی به استان خوزستان تعلق دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 83 درصدی داشته و کمترین این آمار مربوط به استان لرستان با 6 نفر است.

    به گزارش ایرنا، تاکنون  2 میلیون و 775 هزار و 553 نفر از مرزهای خروجی ایران به عراق عزیمت کرده اند که از این تعداد تا شب گذشته 911 هزار و 949 نفر به کشور بازگشته اند و در حال حاضر یک میلیون و 863 هزار و 604 نفر هنوز در خاک عراق هستند.

    بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از 60 درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات در کشور عراق تردد داشتند.

    شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
    پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال 70 درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و به طور معمول در این ایام روزانه بیش از 200 هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات شده و یا از این مسیر باز می‌گردند.

    اربعین سال گذشته 2 و نیم میلیون زائر از مرز مهران تردد کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو