فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی :

چه خودرویی جایگزین پژو ۴۰۵ می‌شود؟

عصر خودرو- رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: عرضه خودروهای جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ قرار است سال آینده انجام شود. در مورد جایگزین‌ها نیز دنا می‌تواند به جای پژو ۴۰۵ قرار گیرد.

چه خودرویی جایگزین پژو ۴۰۵ می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره حذف پراید و پژو 405 گفت: بحث این است که اصولا در دنیا یک خودرو بیش از 5 یا حداکثر 10 سال تولید نمی‌شود. مردم می‌خواهند که مدل جدیدی داشته باشند و حق دارند که صاحب خودروهای نو شوند. ما به دلیل شرایط ویژه‌ای که داشتیم دیر به نتیجه درباره این قضیه رسیدیم و همانند همین بحث‌ها برای خارج کردن پیکان از خط تولید وجود داشت. جایگزین پراید نیز مشخص شده و تیبا دقیقا به همین دلیل معرفی شد که به جای پراید قرار گیرد. دنا نیز می‌تواند جایگزین پژو 405 شود ضمن این که خودروی پژو 301 قرار است توسط ایران‌خودرو به تولید برسد. زمانی که برای عرضه جایگزین‌های پراید و 405 در نظر گرفته شده سال آینده است.

    نجفی‌منش به سوال خبرنگار گسترش‌نیوز در این مورد که چرا قیمت خودروهای پیش‌فروش شده دقیقا مشخص نیست؟ گفت: مشکل به این دلیل است که نمی‌توان قیمت موارد مختلف مانند ارز، فولاد و ... را پیش‌بینی کرد. اگر ما قیمت ثابتی داشتیم در آن صورت می‌توانستیم نرخ‌های ثابتی را به مشتریان اعلام کرد. لازم به ذکر است، افرادی که خودرو ثبت‌نام می کنند اکثرا برای مصرف نیستند و شاید بیش از 60 الی 70 درصد از افراد برای سود این کار را انجام می‌دهند. کسی که ثبت‌نام می‌کند، سود پول خود را می‌گیرد و اگر تاخیر در تحویل باشد، جریمه نیز پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط