فونیکسریمکسبهتام

ویژگی شاخص محصول جدید ایران خودرو کدام است ؟

۳۰۱ ، بهترین هم کلاسی بازار خودروی ایران

عصر خودرو- درطرح پژوهش بازار محصول ۳۰۱ ، تمامی پرسش شوندگان این خودرو را ازنظرشاخص عملکردی ، پایداری ، فرمان پذیری و ایمنی نسبت به خودرو های هم کلاس مطلوب تر و به عبارتی یک سرو گردن بالاتر از رقبا ارزیابی کردند.

۳۰۱ ، بهترین هم کلاسی بازار خودروی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکو پرس، پژوهش بازار،‌ محصول 301 با حضور فعالان بازار خودرو ، مشتریان و مدیران صنعت درسالن همایش ساپکو برگزارشد . کلینک پژوهشی این امکان را فراهم می کند تا قبل از تولید انبوه محصول جدید ، قابلیت اعمال نظرات فنی و مهندسی مدیران ،‌نمایندگی ها و مشتریان بررسی شود.

    301،‌  پلتفرم جدیدی است که سرآغازی برای  تولید محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو به شمار  می رود.
    اهداف کیفی  301
    نبود نقص منجر به بازگشت خودرو تا 10هزار کیلومتر، شروع تولید با حداقل سطح کیفی چهار ستاره در شاخص IQSو دستیابی به اهداف صنعتی سازی و تجاری سازی در شش ماه نخست تولید انبوه از اهداف کلان کیفی تولید این محصول است .

    تنوع تولید 301 و امکانات
    این خودرو با دو گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و دارا بودن گیربکس داخلی ارتقاء یافته (4BE)  با تولید صدای کمتر و کلاچ هیدرولیک از ویژگی‌های این محصول است.از جمله تجهیزات و امکانات ویژه خودروی 301 را اکسل عقبTWIST BEAM ، بازویی مثلثی پرسی بجای فناوری فورج، سیستم تعویض دنده کابلی و سیستم فرمان برقی Brushless است .
    خودرویی ایمن برای همه
    301 محصولی ایمن برای همه است، کاربرد فلزات با استحکام بالا و کیسه هوای جانبی سرنشینان، 301 را به خودرویی ایمن برای مشتریان تبدیل کرده است. با این حال، این خودرو با تغییری که در وضعیت ظاهری جلوپنجره آن در مدل فیس لیفت داده شد، تست های عابر پیاده را با موفقیت بیشتری نسبت به مدل های پیشین پشت سر گذاشته است. این خودرو توانایی دریافت 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دارد و از این حیث از بسیار از محصولات تولیدی داخل برتر می باشد.
    درخودروی 301 کاربرد ورقه های استحکام بالای پیشرفته در بدنه این خودرو در قطعاتی که در تصادف نقش بسزایی دارند، نظیر سپر، اجزای شاسی، تقویت ستون ها، تقویت رکاب ها، منجر به ایمنی بسیار بالاتر آن نسبت به دیگر خودروهای تولیدی شده است. بنابراین می توان ادعا کرد که بدنه خودروی 301 نسبت به بدنه تمامی خودروهای تولید داخل علاوه بر استفاده از مواد جدیدتر، از استحکام و ایمنی بالاتری نیز برخوردار است.
       قلب ایرانی محصول 301
    موتور ای. سی. 5 با استفاده از تکنولوژی CVVT ( کنترل پیوسته و متغییر سوپاپ ها) و با با بیش از 80  درصد ساخت داخل تولید می شودوتاکنون 50 دستگاه از موتور EC5  تولید شده و این موتور که بر پایه موتور تی. یو. 5 طراحی شده است، با توجه به الزامات زیست محیطی مصوب دولت ، استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس می کند و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.
    حجم موتور 301 ، معادل 1.6 لیتر، حداکثر قدرت آن 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است.
    همچنین توان و گشتاور موتور5 EC  به میزان 4 تا 7 درصد نسبت به موتور TU5 افزایش یافته است. این موتور ازآزمون های عملکردی مختلف و شرایط آب و هوای متفاوت سربلند بیرون آمده است.در مجموع، می توان گفت، این موتور منحنی گشتاور یکنواخت تری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو