فونیکسریمکسبهتام

روزانه ۷۰۰ هزار خودرو در جاده‌های کرمانشاه تردد می‌کنند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد که در ایام اربعین به صورت میانگین روزانه بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان تردد می‌کنند.

روزانه ۷۰۰ هزار خودرو در جاده‌های کرمانشاه تردد می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «فریبرز کرمی» اظهار داشت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی، شاهد افزایش تردد زائران اربعین حسینی در جاده های استان به سمت عراق هستیم.

    وی افزود: به عنوان مثال براساس آماری که روز گذشته گرفته شد، در این روز 702 هزار و 753 دستگاه وسیله نقلیه در جاده های کرمانشاه تردد کردند که شامل 121 هزار و 326 دستگاه خودرو سنگین و 581 هزار و 627 دستگاه خودرو سبک بود.

    به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، با آغاز تردد زائران اربعین حسینی مسیر کرمانشاه به بیستون پرترددترین و مسیر گیلانغرب به سرپل‌ذهاب کم ترددترین محورهای استان کرمانشاه شدند.

    افزایش 10 درصدی تردد زائران

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا، از پرحجم بودن ترددها در جاده کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب خبر داد و گفت: میزان ترد در 10 روز مانده به اربعین و نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

    سرهنگ «محمد حیدری» اظهار داشت: حجم تردد خودروها در جاده اسلام‌آبادغرب به حمیل نیز نزدیک 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (10 روز مانده به اربعین) افزایش داشته است.

    وی ادامه داد: روز گذشته (16 مهر) تردد حدود 23 هزار خودرو در جاده اسلام‌آبادغرب به حمیل و برعکس و تردد هشت هزار و 252 خودرو در جاده اسلام آبادغرب به قصرشیرین ثبت شده است.

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر ترددها با اتوبوس صورت گرفت، گفت: در طول روز گذشته پاسگاه پلیس راه بیستون تردد 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس را به صورت رفت و برگشت ثبت کرده است.

    حیدری با بیان اینکه هنور وارد پیک ترددها نشده ایم، گفت: پیش‌بینی می شود حجم ترددها در محورهای یادشده طی سه روز آینده به بیش از 40 هزار مورد برسد.

    وی همچنین به وقوع سه فقره سانحه رانندگی در محورهای نهاوند – کنگاور، اسلام آبادغرب – حمیل و کمربندی شرقی (بیستون – ماهیدشت) طی 24 ساعت اخیر اشاره و اظهار کرد: در این حوادث یک نفر جان خود را از دست داد و 2 نفر هم مصدوم شدند.

    سرهنگ حیدری در پایان از زائران و رانندگان خواست تا ضمن رعایت سرعت مطمئنه، به هیچ عنوان هنگام خستگی در جاده رانندگی نکنند و با ماموران پلیس راه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

    فعال شدن پرواز کرمانشاه نجف

    علاوه بر مسیرهای زمینی تردد زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه، فرودگاه کرمانشاه نیز یک خط هوایی بین کرمانشاه و نجف ایجاد کرده است.

    مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: در ایام اربعین روزانه 12 پرواز مستقیم از فرودگاه کرمانشاه به نجف و برعکس توسط شرکت‌های ایران ایر و هواپیمایی پویا انجام می‌شود.

    مجتبی بیاتی در گفت وگو با ایرنا، افزود: امروز هشت پرواز به سمت نجف به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و اولین پرواز مستقیم هم به سمت نجف ساعت 15:15 دقیقه بعداز ظهر با 120 مسافر خواهد بود.

    وی اظهارداشت: پروازهای فرودگاه کرمانشاه - نجف و برعکس از فردا به 12 پرواز افزایش می یابد و اگر زوار استقبال کنند، تعداد پروازها تا 21 پرواز رفت و برگشت نیز پیش بینی شده است.

    عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه 11 مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از روز دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

    مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار 15 شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

    مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

    براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از 13 تا 30 مهرماه و در داخل عراق از 16 تا 27 مهر برنامه‌ریزی شده است.

    شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.   

    قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.   

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو