فونیکسریمکسبهتام

در راستای جابجایی زائران اربعین؛

۱۲۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در مرزهای چهارگانه مستقر می‌شوند

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌ران‌های شهری بابیان اینکه حمل‌ونقل زائران از اولویت‌های مهم ستاد اربعین محسوب می‌شود، گفت: یک هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در مرزهای چهارگانه مستقر می‌شوند.

۱۲۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در مرزهای چهارگانه مستقر می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رادیو اربعین، محسن مسلم خانی بابیان اینکه یک هزار و 250 دستگاه اتوبوس شهری برای جابجایی زائران اربعین در مرزهای چهارگانه به‌مرور مستقر می‌شوند، اظهار داشت: این اتوبوس‌ها مسئولیت جابه‌جایی زائران را از پارکینگ‌ها تا نقطه صفر مرزی بر عهده‌دارند.

    وی با اشاره به اینکه طرح حمل‌ونقل زائران اربعین از 11 مهرماه آغاز شد، افزود: این اتوبوس‌ها شهری هستند و طبق آئین‌نامه پلیس راهور اجازه جابه‌جایی زائران در محدوده بین‌شهری را ندارند.

    افزایش 35 درصدی تعداد اتوبوس‌های شهری

    نماینده تام‌الاختیار معاون عمرانی وزیر کشور در جابه‌جایی زائران اربعین گفت: با توجه به حضور حجم بالای زائران در مرز مهران؛ پل زائر در مواقعی که ازدحام جمعیت زیاد است بسته می‌شود و جابه‌جایی در دو مرحله انجام می‌شود.

    مسلم خانی با تأکید بر اینکه نرخ کرایه در مرزها از دو هزار تومان تا سه هزار تومان مصوب شده است، اضافه کرد: در اربعین امسال تعداد اتوبوس‌های شهری 35 درصد افزایش یافت و این ناوگان به‌صورت سه شیفته در طول شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

    وی بابیان اینکه گروه‌های امدادی و تعمیرگاهی نیز در این منطقه مستقر هستند، یادآور شد: در صورت بروز مشکلات فنی در خودروها تعمیرات در محل مرز انجام می‌شود.

    ساماندهی 800 دستگاه اتوبوس در خاک عراق از طرف مرز مهران

    مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌ران‌های شهری سراسر کشور همچنین از ساماندهی 800 دستگاه اتوبوس در خاک عراق از مرز مهران تا نجف خبر داد و گفت: جابه‌جایی زائران از مرز مهران تا نجف در سه مرحله از مهران تا کوت، کوت تا شومالی، شومالی تا نجف انجام می‌شود.

    مسلم خانی نرخ کرایه‌های اتوبوس‌های عراقی را در این مسیر اعلام کرد و افزود: در خاک عراق کرایه اتوبوس در هر بخش بین 10 تا 15 هزار تومان است و درمجموع نزدیک به 50 هزار تومان برای کرایه اتوبوس‌ها تا نجف پرداخت شود.

    وی با اشاره به اینکه کرایه اتوبوس‌ها در مرز خسروی به 80 هزار تومان کاهش یافت، خاطرنشان کرد: در شلمچه مشکلی برای حمل‌ونقل زائران وجود ندارد و حمل‌ونقل بر عهده کشور عراق است و از طرف ایران اتوبوسی اعزام نشده است.

    کرایه 300 هزار تومانی اتوبوس‌های عراقی در مرز چذابه

    مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌ران‌های شهری بابیان اینکه در شهر چذابه با افزایش تعداد زائران اتوبوس‌های ایرانی به کمک سازمان حمل‌ونقل عراق اعزام شدند، تصریح کرد: تعدادی اتوبوس ایرانی به‌صورت موقت از کشور خارج می‌شوند و در خاک عراق برای جابه‌جایی زائران اربعین کمک‌رسانی می‌کنند.

    مسلم خانی درباره نرخ کرایه‌ها در این منطقه بیان کرد: این اتوبوس‌ها فاصله 100 کیلومتر از چذابه تا العماره را طی می‌کنند و نرخ کرایه در این منطقه نیز از 10 تا 15 هزار تومان دریافت می‌شود.

    وی گفت: زائران از العماره تا نجف توسط اتوبوس‌های عراقی جابه‌جا می‌شوند و باید حدود 300 هزار تومان کرایه پرداخت کنند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو