فونیکسریمکسبهتام

بدهی ۶ هزار میلیارد ریالی خودروسازان به قطعه‌سازان سمنانی

عصر خودرو- رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: خودروسازان بزرگ کشور ۶ هزار میلیارد ریال به دلایل مختلف به قطعه‌سازان استان سمنان بدهکارند.

بدهی ۶ هزار میلیارد ریالی خودروسازان به قطعه‌سازان سمنانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، رستم سعداللهی  افزود: بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی استان سمنان به امید حفظ میزان تولید در شرکت‌ های خودروسازی در سال های گذشته قطعه و مواد اولیه خریداری کردند که به دلیل کاهش تولید خودرو این مواد اولیه اکنون در انبارها خاک می خورد.

    وی خاطر نشان کرد: کاهش فروش خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر در سال‌های گذشته باعث رکود در بازار قطعه سازی شده است که باید با رویه‌های اصولی، بازار این واحدهای تولیدی را از رکود خارج کرد.

    رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: ارزش مواد اولیه انباشت شده قطعه در انبارهای سمنان دست‌ کم 2 هزار میلیارد ریال برآورد می شود که با رونق بازار خودرو و افزایش فروش، کسب و کار قطعه‌سازان بهتر می شود.

    سعداللهی اضافه کرد: برخورد دستگاه قضا با متخلفان و مدیران خودروساز بسیار ارزشمند بوده است و باید اقدام‌های از این دست برای مبارزه با رانت‌خواران ادامه یابد.

    وی تصریح کرد: اقدام‌های مثبتی از سوی مدیران کنونی خودروساز برای رونق تولید و کسب و کار قطعه سازان در دست اقدام است که با کاهش فشارهای خارجی امیدواریم وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان در این بخش رونق بگیرد.

    رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان سمنان نباید در حدشعار باقی بماند و با باید وعده‌های دولت در بخش‌های مختلف در راستای حمایت از صنعت در گام اجرایی قرار گیرد.

    در استان سمنان 112 واحد قطعه سازی خودرو فعال است.

    استان سمنان حدود 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود 22 درصد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو