فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

تردد ۴۰ هزار خودرو به سمت مرزهای شلمچه و چذابه ثبت شد

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد بیش از ۴۰هزار و ۹۰۰ وسیله نقلیه به سمت مرزهای شلمچه و چذابه در روز دوشنبه خبر داد و گفت: تردد خودروها نسبت به روز پیش ازآن به سمت چذابه ۲۹ درصد و به سمت شلمچه ۱۶ درصد افزایش داشته است.

تردد ۴۰ هزار خودرو به سمت مرزهای شلمچه و چذابه ثبت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، غلامعباس بهرامی‌نیا  در خصوص تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه اظهار داشت: مجموع تردد ثبت شده از این مرز در روز دوشنبه67 هزار و 639 نفر بود که این عدد شامل خروج 59 هزار و 162 و ورود هفت هزار و 480 زائر ایرانی بود.

    وی ادامه داد: همچنین روز گذشته خروج 587 و ورود 410 مسافر خارجی از این مرز ثبت شد.

    بهرامی نیا با بیان اینکه در همین روز 23 هزار و 570 نفر از مرز چذابه تردد کردند، بیان کرد: از این میزان 20 هزار و 588 زائر ایرانی از مرز خارج و 2 هزار و 260 زائر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان داشت: همچنین از این مرز خروج360 و ورود 95 مسافر خارجی در روز دوشنبه به ثبت رسید.

    وی در خصوص تردد وسایل نقلیه به سمت گذرگاه های مرزی خوزستان در روز دوشنبه، گفت: تردد پنج هزار و 338 وسیله نقلیه در محور چذابه به بستان و 6 هزار و 436 وسیله نقلیه در محور به بستان به چذابه ثبت شد.

    بهرامی نیا ادامه داد: در مدت یاد شده از خرمشهر به شلمچه 15 هزار و 463 وسیله نقلیه و از شلمچه به خرمشهر نیز 13 هزار و 685 وسیله نقلیه تردد داشتند.  

    وی ادامه داد: تغییرات تردد وسایل نقلیه در روز دوشنبه نسبت به روزهای عادی با توجه به مسیرهای رفت و برگشت در چذابه افزایش 374 درصدی و در شلمچه افزایش208  درصدی نشان می دهد.  

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه، شاهد تردد روان در این محورها هستیم.

    232هزار و 237 زائر خوزستانی تا ظهر روز دوشنبه 15مهرماه در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت نام نویسی کرده اند و پیش بینی می شود روند صعودی نام نویسی در سامانه همچنان ادامه داشته باشد .

    نام نویسی در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر، تنها شرط عبور زائران اربعین حسینی از گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه و عزیمت به شهرهای مقدس عراق است.

    حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت، به اوج خود خواهد رسید.

    طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، 27مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز، اربعین است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو