فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

آیا خودرو‌های روسی وارد بازار خودرو می‌شود؟

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: واردات خودرو مدتی است که ممنوع شده است و امکان ترخیص خودرو وجود ندارد.

آیا خودرو‌های روسی وارد بازار خودرو می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  با اشاره به واردات خودرو از شرکت های روسی، گفت: اگر قرار است خودرویی وارد کشور شود، در قدم اول باید انجمن واردکنندگان خودرو به این موضوع ورود پیدا کنند که این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش ورود کند.

    او بیان کرد: انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی می توانند کار واردات این کالا را انجام دهند و نیازی به دخالت دولت ندارد.

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه برای تولید خودرو باید استانداردهای لازم را رعایت کرد، گفت: اگر بنا بر تولید خودروست باید استانداردهای لازم را در آن مدنظر قرار داد، باید استاندارد خودروهایی مانند لادا، گاز و کاماز را دید که از چه نوع است و آیا این نوع خودروها استاندارد‌های 85 گانه را دارند یا خیر؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تشریح کرد: اگر قصد تغییر استاندارد خودرو را داریم این اتفاق باید برای تمام خودروسازی ها در دنیا بیفتد. اما چرا استانداردها برای  برند‌های اول تا دهم دنیا کاهش نیافت؟ چرا به واردکنندگان خودمان که به سمت تولید می‌رفتند سختگیری کردیم که در نتیجه باعث ورشکستی آنها شد، اکنون با این شرایط چرا باید از روسیه خودرو وارد کنیم؟

    دادفر با  تاکید بر تکذیب خبر واردات خودروی روسی، گفت:  بعید است که خودرویی از روسیه وارد شود چرا که واردات خودرو ممنوع است مگر اینکه تعدادی نور چشمی وجود داشته باشند و دولت قصد داشته باشد به آن نور چشمی‌ها اجازه واردات دهد.

    او افزود: در گذشته با 640 شرکت در دنیا فعالیت داشتیم که انواع برند‌های دنیا را هم وارد می کردیم اما متاسفانه اکنون یک سال و 6 ماه است جلوی واردات را گرفته اند که باعث  ورشکستگی مطلق ما شده است. سوالی که پیش می آید هم اکنون دولت چطور قصد دارد کار واردات را انجام دهد؟

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره بلاتکلیفی ترخیص خودروهای دپو شده، گفت: خودروهای دپو شده در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص آنها صادر نشده است. چطور هنوز خودروهایی در گمرکات هستند و دولت قصد واردات جداگانه از آنها دارد؟

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو