فونیکسریمکسبهتام

در نخستین گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت خودرو صورت گرفت:

ارایه نیازهای فن‌آورانه زنجیره تامین ایران خودرو

عصر خودرو- در نخستین گردهمایی فن‌آورانه صنایع،‌ شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت خودرو که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شده،‌ گروه صنعتی ایران خودرو با نگاه ماژولار و سیستم‌های خودرویی، بخشی از نیازهای فن‌آورانه خود را ارایه کرده است.

ارایه نیازهای فن‌آورانه زنجیره تامین ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس ، در این رویداد که از 15 مهرماه به مدت سه روز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو با رویکرد ایجاد شبکه نوآوری در راستای رفع نیازهای فن‌آورانه خود، نیازمندی‌های خود را در 5 مگاماژول و سیستم خودرو و همچنین مواد اولیه و قالب ارایه کرده است.
    برمبنای این گزارش،‌ در این رویداد که خودروسازان به همراه قطعه‌سازان و شرکت‌های فعال در زنجیره تولید خودرو،‌ دانش بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها حضور دارند، ایران خودرو 5 مگاماژول شامل بدنه و مکانیزم‌ها، برق و الکترونیک، شاسی و تعلیق و تزئینات و قوای محرکه، 14 ماژول و 55 سیستم خودرویی را به نمایش گذاشته است. با نمایش نیازمندی‌ها در بخش‌های یادشده، شرکت‌های دانش بنیان خواهند توانست با توجه به تخصص و توانمندی و تجربه خود در هر بخش به صورت تخصصی با خودروسازان و زنجیره تامین خودرو همکاری کنند.
    صندوق نوآوری نیز با این رویکرد و تقسیم بندی می تواند حمایت‌های لازم برای تحقق بومی‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را نهادینه کند.
    در نیازهای زنجیره تامین ایران خودرو،‌ علاوه بر مواد اولیه، اجزا و زیرمجموعه‌های پیشرفته و تکنولوژی‌هایی که پیش از این داخلی‌سازی نشده‌اند ارایه شده است. قطعاتی مانند میکروDC موتور، TPMS (سیستم نمایشگر باد تایر)، قطعات با ارزبری بالا، قطعات الکترونیکی مانند فیبر مدار چاپی، پیزو الکتریک سنسور هشدار موانع عقب، سپراتور باتری، اجراء توربوشارژ و... از جمله این موارد است.
    گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی فن‌آورانه در هر مگاماژول است تا در این کارگروه‌ها هریک از فعالان صنعتی، سازندگان قطعات، جهاد دانشگاهی، سازمان استاندارد،‌ مراکز علمی، شرکت‌های دانش بنیان و خودروسازان با هم‌افزایی و همدلی، ضمن بررسی مسایل و مشکلات موجود، شکاف تکنولوژی هر سیستم را تشخیص، تبیین و راهکار کاهش این شکاف را ارایه کنند.
    گفتنی است،‌ در روز نخست این گردهمایی پنل های تخصصی توسط مدیران زنجیره تامین ایران خودرو در خصوص 5 مگاماژول، مواد اولیه و قالب ها و همچنین نشست های ‌B2B ارایه و برگزار می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو