فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل مپنا:

زیرساخت‌های تبدیل خودروهای موجود به برقی فراهم شد

عصر خودرو- مدیرعامل مپنا با تاکید بر اینکه برقی‌سازی خودروها کاملا اقتصادی است، افزود: این شرکت کلیه طراحی‌های لازم را برای ایجاد زیرساخت برای تبدیل خودروهای موجود به خودروهای برقی انجام داده است.

زیرساخت‌های تبدیل خودروهای موجود به برقی فراهم شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس علی آبادی در حاشیه بازدید وزیر نفت از کارخانجات مپنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر نفت داشتیم قرار شد در چند زمینه مشخص مطالعات جدی را آغاز کنیم. برای برخی مسائل هم قرار شد بررسی صورت گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه مهمترین خواسته وزیر نفت از مپنا این بود که مپنا در زمینه‌های هایتک فعالیت کند اظهار کرد: در حال حاضر کشور به تکنولوژی هایتک نیازمند است و انحصار آن در اختیار چند شرکت بین‌المللی قرار دارد. مپنا پذیرفت طرح جامعی را برای این کار انجام دهد و قطعا به نتیجه خواهد رسید.

    مدیرعامل مپنا ادامه داد: مپنا زیرساخت‌های لازم برای تکنولوژی هایتک را در اختیار داشته و معتقدیم که نیازهای صنعت برق را در همه زمینه‌ها تامین خواهد کرد.

    علی آبادی با اشاره به موتورهای دور متغیر گفت: از جمله توانایی‌های مپنا موتورهای دور متغیر است که می‌تواند جانشین خوبی برای ماشین‌های با راندمان پایین باشد. در زمینه واتراینجکشن که می‌تواند برنامه جدید وزارت نفت باشد وزیر نیرو ماموریتی را به مپنا داد که مپنا کاملا توانایی آن را دارد.

    وی ادامه داد: همچنین برای پمپ‌های سرچاهی برای تامین فشار لازم برای افزایش عملکرد چاه‌ها ماموریتی به مپنا داده شد که به طور جدی آن را دنبال خواهیم کرد.

    آمادگی مپنا برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل ماشین‌های موجود برقی

    مدیرعامل مپنا در ادامه با اشاره به پیشنهاداتی که مپنا به وزیر نفت ارائه کرده گفت: پیشنهادی در زمینه استفاده از خودروهای برقی که می‌تواند جانشین خوبی برای خودروهای بنزینی باشد ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق میزان صادرات بنزین را افزایش دهیم.

    علی آبادی با بیان اینکه برقی سازی در خودرو کاملا اقتصادی است، گفت: می‌توان این کار را بدون افزایش هزینه برای مردم و همچنین بدون دریافت یارانه انجام داد. از این طریق می‌توان حمل و نقل شهری را سازماندهی و بنزین صرفه جویی شده را صادر کرد.

    به گفته وی مپنا کلیه طراحی‌های لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های تبدیل ماشین‌های موجود به برقی انجام داده است.

    پیشنهاد مپنا در زمینه صادرات برق

    مدیرعامل مپنا با بیان اینکه پیشنهاد دیگر مپنا صادرات برق بود گفت: قرار شد این موضوع به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد. از جمله ظرفیت‌های کشور برای تامین نیاز و درآمدزایی و ایجاد شغل، تبدیل گاز به برق و صادرات آن است.

    به گفته علی آبادی مباحثی نیز در زمینه توسعه میادین کرنج و پارسی نیز انجام شد و وزیر نفت کاملا موافق بود. البته مدت‌هاست که مذاکره در این زمینه در حال انجام بوده و ما آماده برای امضای قرارداد هستیم.

    آمادگی مپنا برای برقی کردن راه آهن تهران – مشهد

    علی آبادی با اشاره به عملکرد مپنا در تامین تجهیزات ناوگان گفت: ماهانه 3 تا 4 لکوموتیو توسط مپنا تولید می‌شود. به نظر من قطارها باید برقی شوند که در این راستا قراردادی با وزارت راه در خصوص برقی کردن راه آهن تهران – مشهد داشتیم که از آنجایی که قرار بود سرمایه آن توسط چینی‌ها تامین شود پروژه با کندی پیش می‌رود.

    وی با تاکید بر اینکه تولید خودروی برقی جدید کار ساده‌تری نسبت به تبدیل خودروهای موجود است گفت: بیش از دو سال است که در زمینه تبدیل خودروها مطالعه می‌کنیم. برای ایجاد ظرفیت همه باید بسیج شوند. همه کارخانه‌های خودروسازی ظرفیت ما هستند. البته ما بنا نداریم جای کسی را بگیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو