فونیکسریمکسبهتام

نژادبهرام در تذکر پیش از دستور:

تهران ۵۰ هزار پارکینگ کم دارد

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران نسبت به کسری بیش از ۵۰ هزار پارکینگ در محله‌های پایتخت تذکر داد.

تهران ۵۰ هزار پارکینگ کم دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد نسبت به کسری بیش از 50 هزار پارکینگ در محله‌های تهران تذکر داد.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: علی رغم درآمد 233 میلیارد تومانی از محل عوارض پارکینگ همچنان کمبود پارکینگ داریم و مبالغ حاصل از ردیف مذکور صرف هزینه‌ها و مصارف دیگر می‌شود.

    او با اشاره به گزارشات دریافتی از مدیران تحقق درآمد در 5 ماهه نخست سال 98 گفت: این گزارش‌ها نشان می‌دهد تا پایان مرداد مبلغ 233 میلیارد تومان از محل عوارض پارکینگ درآمد محقق شده است.

    نژادبهرام اظهار کرد: این رقم تقریباً 8 برابر رقم پیش بینی شده در بودجه سال 98 تا پایان مرداد است.

    عضو شورای شهر تهران افزود: این وضعیت در حالی رخ داده که درآمد مذکور از جمله ناپایدارترین و مخرب‌ترین ردیف‌های درآمدی شهرداری تهران به شمار می‌رود و در طول سال‌های 80 تا 98 بیش از 50 هزار کسری پارکینگ در محله‌های پایتخت ایجاد شده که تأثیر مستقیم بر نزول کیفیت زندگی داشته است.

    او با اشاره به تحقق 8 برابر مازاد بر مبلغ مصوب در طول ماه نخست سال گفت: در این شرایط این نگرانی جدی ایجاد می‌شود که شهرداری‌های مناطق بدون توجه به مصوبه شورای شهر تهران و شروط 5 گانه آن اقدام می‌کنند.

    نژادبهرام تصریح کرد: مصوبه بهمن سال 97 صرفاً اخذ عوارض از محل کسری پارکینگ را برای پارسل‌هایی که مشمول دلایل فنی 5 گانه قید شده در مصوبه هستند را مجاز می‌داند و از آن جمله قرارگیری ورودی ملک در معابر کم عرض واقع در بافت تاریخی است که در طرح تفضیلی تعریف نخواهد داشت.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بی توجهی به مفاد مصوبه شورا فاقد هرگونه توجیه و نیازمند بازنگری اساسی در رویکرد‌های مدیران مناطق 22 گانه است.

    او با اشاره به مکاتبات خود با معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: متأسفانه حساب ویژه‌ای توسط آن معاونت ایجاد نشده و همچنان مبالغی حاصل از این ردیف متمرکز نیست و صرف هزینه‌ها و مصارف دیگر می‌شود و لذا من به ادامه روند معیوب کنونی تذکر می‌دهم و انتظار می‌رود معاونت مالی و اقتصادی شهرداری مکانیزم لازم برای هزینه عوارض حاصل از کسری پارکینگ برای پارکینگ‌های محله‌ای را تعبیه نماید.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو