فونیکسریمکسبهتام

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو :

خارج کردن پراید از چرخه تولید بدون تغییر و تحول در صنعت خودرو بی‌فایده است

جایگزینی یک خودرو ملی با پراید به نفع صنعت خودرو کشور است

عصر خودرو- بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو، گفت: اگر با جایگزینی پراید- همچون دورانی که پیکان را از رده خارج و یک خودرو دیگر را جایگزین کردند- تغییر و تحولی در صنعت خودرو ایجاد نشود، مثمر ثمر نخواهد بود.

خارج کردن پراید از چرخه تولید بدون تغییر و تحول در صنعت خودرو بی‌فایده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اعتمادآنلاین ، بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو، درباره پایان عمر پراید و خارج کردن این محصول از چرخه تولید، به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: درباره جایگزین کردن خودرو دیگری بعد از خارج کردن پراید از چرخه تولید، باید گفت  خودروهای مناسب و باکیفیت‌تری از پراید برای جایگزینی وجود دارد، اما اگر با جایگزینی پراید- همچون دورانی که پیکان را از رده خارج و یک خودرو دیگر را جایگزین کردند- تغییر و تحولی در صنعت خودرو ایجاد نشود، مثمر ثمر نخواهد بود.

    این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: اگر وزیر صنعت، یا هر مسئول دیگری که قصد خارج کردن خودروهای تولید بی‌کیفیت در داخل را دارند، به این جمع‌بندی برسند که جایگزین این خودروها، یک محصول تولید ملی باشد و نه خودرویی که باز ما را وابسته به یک کارخانه خارجی و کشور دیگر کند، می‌تواند برای صنعت خودرو مفید واقع شود.

     

    او ادامه داد: باید به این موضوع هم توجه داشت که اگر بنا باشد بعد از خارج کردن پراید از چرخه تولید یک خودرو دیگر را با کیفیت بالاتر و به همین قیمت در بازار عرضه کنند، چند سال بعد همین خودرو قدیمی می‌شود و در رده خودروهای بی‌کیفیت قرار می‌گیرد.

     

    شهریاری مطرح کرد: اگر مسئولان بنا دارند تغییری در سیاست‌های صنعت خودرو بدهند، این تغییر باید کلان و بدین‌گونه باشد که خودروسازان و قطعه‌سازان ما را به داشتن یک پروسه زمانی مشخص تکنولوژی ساخت و طراحی خودرو وادار کنند. باید این موضوع را هم در نظر داشت که منظور از خودرو، تعریف امروزی آن نیست که با تغییر چهره بعضی خودروها آن را به‌ عنوان خودرو ملی معرفی می‌کنند.
    کاری که در خصوص خودرو سمند انجام شد بسیار درست و بجا بود

    این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: کاری که در خصوص خودرو سمند انجام شد بسیار درست و بجا بود و تغییرات باید در ادامه مسیر این محصول به‌ عنوان یک برند ایرانی باشد.

    شهریاری در پایان، در جواب این سوال که «آیا صنعت خودرو ایران ظرفیت تغییر، طراحی و ساخت خودرو بومی را دارد»، گفت: قطعاً صنعت خودرو کشور پتانسیل طراحی و ساخت یک خودرو ملی را دارد، چراکه در ایران بازار بزرگی برای خودرو وجود دارد. متاسفانه تاکنون کسی در ایران به فکر ایجاد تغییر و تحولات در صنعت خودرو نبوده و همین موضوع باعث شده کشوری مثل چین، که سال‌ها بعد از ایران وارد صنعت خودرو شده، از ما در این صنعت پیشی گیرد و جای خود را در بازارهای جهانی باز کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو