فونیکسریمکسبهتام

در نیمه دوم شهریور؛

برگزاری میز دوم تعمیق ساخت داخل خودرو

عصر خودرو- میز دوم خودرو با هدف به کارگیری حداکثری از ظرفیت قطعه سازان داخلی برگزار می‌شود.

برگزاری میز دوم تعمیق ساخت داخل خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت صنعـت، معدن و تجارت ؛ مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه این وزارتخانه گفت : میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، نیمه دوم شهریور برگزار می‌شود.

    آقای رضا مفیدی افزود : میز دوم خودرو برای تعمیق ساخت داخل با هدف به کارگیری حداکثری از ظرفیت قطعه سازان داخلی و برنامه ریزی برای تولید داخلی برگزار می‌شود.
    وی گفت : مطالعات، فهرست قطعات خودرو برای میزدوم تعیین و در حال نهایی شدن است.
    آقای مفیدی افزود : در میز دوم تعمیق ساخت داخل خودرو به لحاظ حجم قرارداد با سازندگان داخلی و هم به لحاظ میزان کاهش حجم ارزبری ناشی تعمیق ساخت داخل،  رشد خوبی  وجود دارد و به اهداف و برنامه‌هایی که در برگزاری این میز‌ها داشته ایم، خواهیم رسید.
    وی افزود : در میز دوم، شرکت‌های تامین کننده قطعه ساز خودروها، انجمن‌های مربوطه نقش موثری دارند.
    مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری میز تعمیق دوم، نتایج، رصد و پایش میز نخست عرضه خواهد شد گفت: بیشتر قطعاتی که در میز اول پیش بینی می‌کردیم به مرحله تولید رسیده است و توانسته اند به ظرفیت کامل در قرار داد‌های خود برسد.
    گفتنی است، از ابتدای سال 98، نهضت ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان پرچمدار رونق تولید در کشور شکل گرفت و در پی آن برگزاری نخستین نمایشگاه ساخت داخل و برگزاری میز اول خودرو در اواخر تیر با حجم قرارداد 740 میلیارد تومان و تولید 35 قطعه توسط 32 قطعه‌ساز و کاهش ارزبری 85 میلیون یورویی انجام شد.
    قرار است در میز دوم خودرو، قرارداد‌های قطعات جدیدی که داخلی سازی خواهد شد نهایی و منعقد شود ضمن اینکه قرارداد ساخت داخل برخی قطعات خودرو که در میز اول ارائه و بررسی‌های لازم توسط سازندگان انجام شده نیز منعقد و نهایی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو