فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع رینگ خودروهای داخلی و وارداتی؛

قُرق شدن بازار رینگ توسط چینی‌ها!

عصر خودرو- امروز مهمان بازاری خواهیم بود که روزگاری پیش‌بینی می‌شد به قطب اول بازار صادرات رینگ در منطقه تبدیل شود اما حالا روزگار چندان خوشی را تجربه نمی‌کند.

قُرق شدن بازار رینگ توسط چینی‌ها!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، مشکلات تولیدکننده و دغدغه مشتری‌های داخلی برای انتخاب رینگ را در برمی‌گیرد، همچنین در ذیل مطلب سعی کرده‌ایم تا جدیدترین قیمت پرفروش‌ترین‌های بازار را گردآوری کنیم تا قبل از مراجعه به این بازار اطلاع نسبی از حال و هوای حاکم بر آن را کسب نمایید، همراه ما باشید.
    در ابتدای مطلب به مشکلات پیش روی تولیدکننده داخلی بپردازیم. از اوایل تابستان سال قبل که تحریم‌ها در اوج خود به سر می‌بردند تحریم فلزات صنعتی و گران‌بها هم به فهرست دیگر تحریم‌ها اضافه شد تا صنعتی که در اوج خود بود به‌یک‌باره با کاهش مواد اولیه روبرو شود. کاهش مواد اولیه و چالش‌های چندین برابری خط تولید برای صنعتگران در حوزه رینگ، چنان قیمت تمام‌شده رینگ‌های داخلی را بالا برد که دو خودروساز اصلی کشور از سفارش رینگ‌های آلومینیومی که در طرح‌های شکیل و باکیفیت برای مشتری خودروهای ایرانی قابل انتخاب بودند، خودداری کردند و ترجیح دادند تا در سال 2019 میلادی بازهم محصولات خود را با رینگ‌های فولادی منسوخ‌شده در صنعت امروزی خودروسازی به دست مشتریان خود برسانند. گرچه این دو خودروساز محصولات گران‌قیمت خود را که بعضاً بهای آن‌ها به یک‌صد میلیون تومان هم می‌رسد همچنان با قالپاق به بازار عرضه می‌کند اما می‌توان گفت همچنان محصولات پرطرفدار ایرانی همچون رینگ‌های خرچنگی، 5 پره رونال، شهاب و .... برای مشتری داخلی در بازار قابل خریداری است. ما گر چه از حمایت صنعت داخلی بی‌نصیب ماندهایم اما رینگ‌های چینی از این فرصت به‌خوبی استفاده کرده و حسابی بازار این راسته را قُرق کرده‌اند. قیمت بسیار نازل و البته طرح‌های بسیار زیبا و جدید باعث شده تا در اولین نگاه مشتری ایرانی برای خرید آن‌ها اقدام کند غافل از این‌که این رینگ‌ها کیفیت مناسبی ندارند و در سرعت‌های بالا و یا تحت‌فشار قرار گرفتن بسیار حادثه‌ساز هستند و از همه مهم‌تر به‌غیراز مواردی معدود قابل تعمیر نبوده و کاملاً کارایی خود را از دست می‌دهند. در پایان باید به نکته عجیب دیگری هم اشاره‌کنیم، در بازار رینگ‌های فولادی در کشور دو قطب اصلی تولیدکننده در پایتخت و شرق کشور داریم که در تیراژ انبوه رینگ فولادی خودروهای ساخت داخل را تأمین می‌کنند؛ اما نکته جالب وقتی رقم می‌خورد که در بازار، محصولات تولیدشده دریکی از این دو کارخانه دارای ارزش بیشتری است و اصطلاحاً دیرتر تاب برمی‌دارد یا کج می‌شود! درحالی‌که محصولات هر دو کارخانه کاملاً شبیه هم و با یک مشخصات در این دو خط تولید کاملاً یکسان تولید می‌شود اما درنهایت کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید هر نوع رینگ حتماً از فروشنده‌های قدیمی و معتبر شهر خود مشاوره بگیرید تا با توجه به قیمت گران‌بهای رینگ‌ها از خرید خود پشیمان نشوید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو