فونیکسریمکسبهتام

صدور قبض جریمه رانندگی در زنجان هوشمند می‌شود

عصر خودرو- با اجرای طرح استفاده از سیستم دست‌افزار هوشمند موبایلی پلیس راهنمایی و رانندگی، صدور قبوض جرائم رانندگی در زنجان هوشمند و قبض‌های کاغذی در این حوزه حذف می‌شود.

صدور قبض جریمه رانندگی در زنجان هوشمند می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: برای اجرای این طرح در استان، شهر زنجان به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است و در واقع با جایگزینی سیستم جدید به جای سیستم دستی و سنتی، قبوض جرائم راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند صادر شده و در کوتاهترین زمان ممکن در اختیار مالکان خودروهای متخلف قرار میگیرد.

    سرهنگ محمدحسن خلجی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با استفاده از سیستم جدید، رانندگان قبض جریمه کاغذی دریافت نخواهند کرد و لازم است صاحبان وسایط نقلیه به منظور شفاف سازی، شماره موبایل خود را با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و یا مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری، به‌روز رسانی کنند تا با مشکل دریافت پیامک مربوط به اعمال قانون، مواجه نشوند. 

    وی به مزیت‌های سیستم دست افزاز هوشمند موبایلی پلیس راهور اشاره کرد و اظهار داشت: بهنگام بودن و تسریع در اعمال قانون و صرفه جویی در زمان، از جمله مهمترین مزیت‌های این سیستم است که در آن بطور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو به نمایش درآمده و از طرفی رانندگان خاطی نیز با دریافت پیامک در همان لحظه، از میزان جرایم اعمال شده مطلع می‌شوند. 

    رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: در سیستم جدید، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه، شناسه قبض و شناسه پرداخت به صاحب خودرو پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو میتواند نسبت به پرداخت مبلغ جریمه از طریق ابزارهای پرداخت اینترنتی، اقدام کند.

    خلجی، بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و آگاهی صاحبان وسایط نقلیه از میزان جرایم را از دیگر اهداف بکارگیری این سیستم جدید عنوان کرد و افزود: این سیستم هم برای آن دسته از خودروهایی که برای اعمال قانون متوقف شده و هم آنهایی که به دستور ایست پلیس توجه نمی کنند، کاربرد دارد.

    وی با بیان اینکه در سیستم جدید، خطای انسانی به حداقل می رسد به رانندگان توصیه کرد در صورت خرید و فروش خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند، چرا که تمامی خلافی‌های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی، مالک پلاک باید پاسخگو باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو