فونیکسریمکسبهتام

آنچه باید درباره خودرو جدید کرمان موتور بدانیم

عصر خودرو- اخبار رسیده از عرضه خودرو پیکاپ جک T۸ به عنوان خودرو جدید دیگری از سوی شرکت کرمان موتور حکایت دارد.

آنچه باید درباره خودرو جدید کرمان موتور بدانیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، پیکاپ جک T8 به واسطه طراحی عضلانی چشمگیر و مشابه با برندهای مطرح تولید کننده این نوع خودروها که جای خالی آن مدتها در بازار کشورمان از نظر علاقه مندان این نوع خودروها حس می شد و همچنین قابلیت های فنی قابل قبول آن، در شرایط حال حاضر بازار و عدم امکان دستیابی اقشار وسیع درآمدی به خودروهایی با کاربری و طراحی قابل قبول مانند هایلوکس، می تواند به عنوان یک پدیده جدید در این بخش از بازار ، خلا موجود را پر کرده و به نیاز مشتریان به خوبی پاسخ دهد.

    طراحی ظاهری؛
    در طراحی ظاهری این خودرو نشانه هایی وجود دارد که بر جذابیت بصری این خودرو افزوده است. جلو پنجره کرومی با خطوط افقی که دارای طراحی جدیدی است در کنار خطوط روی کاپوت، سپر جدید و گرافیک چراغ های جلو، ظاهری خشن و عضلانی به این خودرو بخشیده . همچنین لوگوی این شرکت با طراحی خاص آن برای خودروهای پیکاپ، بر روی جلوپنجره این خودرو نقش بسته است.  خطوط روی در ها و همچنین فلاپ های روی گلگیر، رینگ های دو رنگ آلومینیومی و رکاب زیر درب ها، ظاهر زیبایی را در نمای جانبی برای این خودرو پدید آورده است.
    بررسی ابعادی؛
    این پیکاپ دو کابین،از نظر ابعادی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5325، 1880 و 1830 میلیمتری بوده و فاصله محوری 3090 میلیمتری آن، نوید فضای کابین بسیار مناسبی را هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب می دهد. همچنین ابعاد اتاق بار این خودرو دارای فضای نسبتا مناسبی است و به لطف محور عقب قدرتمند آن در کنار مشخصات فنی مناسب، توان حمل بار به میزان 900 کیلوگرم به صورت استاندارد را دارد که برای انواع مصارف شهری و بین شهری مناسب است.
    ویژگی های آفرودی مناسب؛
    موضوع آفرود که این روزها در کشور علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده یکی از مهمترین مقوله هایی است که خودروهای پیکاپ را در این حوزه به چالش کشیده است. پیکاپ جک T8 با توجه به ویژگی هایی که دارد  می تواند گزینه جذابی برای علاقه مندان به آفرود نیز باشد. در زمینه آفرود پارامترهای خاصی اهمیت دارند که این خودرو این پارامترها را به خوبی برآورده کرده و به مشتریان ارائه می دهد. این خودرو دارای زاویه حمله 30 درجه ای،‌زاویه فرار 22 درجه ای ، قابلیت پیمایش شیب 30درصدی و حداقل فاصله 210 میلیمتری از سطح زمین است.

    همچنین مبحث مهم دیگری که در پیمایش مسیرهای آفرودی وجود دارد زاویه شکست می باشد که با افزایش فاصله محوری در خودرو این زاویه کاهش می یابد و عبور از برخی مسیرهای آفرودی را برای خودروهایی با زاویه شکست کم با چالش روبرو می سازد اما این خودرو با توجه به دارا بودن فاصله محوری مناسب، از زاویه شکست مناسبی برخوردار بوده و این نیاز را نیز به خوبی پاسخ داده است. این خودرو از سیستم انتقال قدرت 4*4 بهره می برد که محور عقب آن دارای قفل دیفرانسیل برقی است، که این مورد یکی از مزیت های مهم در خودروهای 4*4  و آفرودی محسوب می شود.

    همچنین سیستم ضرایب کمکی در این خودرو به وسیله چرخاندن اهرم مربوطه به صورت الکترونیکی درگیر شده تا بتواند در شرایط بحرانی راننده را یاری کرده و خودرو را از هر مسیری با سربلندی عبور دهد. علاوه بر این، نسبت 4.1:1 دیفرانسیل عقب این خودرو انعطاف پذیری قابل قبولی را برای پیمایش در انواع مسیرها و شرایط و همچنین حمل بار و یدک، فراهم آورده است.
    ویژگی های فنی؛
    پیکایپ جک T8 از یک پیشرانه بنزینی 4 سیلندر خطی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می برد که توان تولید بیشینه قدرت 188 اسب بخار در دور موتور 5000 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور 290 نیوتن متر در دورهای 1800 تا 4000 دور بر دقیقه را دارد. با توجه به اینکه برای خودروهای آفرودی در اختیار بودن بیشینه گشتاور در دورهای پایین موتور از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا سازندگان این خودرو به این مهم نیز توجه داشته و بیشینه گشتاور پیشرانه را از دورهای پایین تری در اختیار راننده قرار می دهد، که به عنوان یکی از مزایای مهم این خودرو به شمار می رود. وظیفه انتقال قدرت تولیدی پیشرانه به چرخ ها را یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به عهده دارد که قدرت را به هر چهار چرخ خودرو ارسال می کند. سیستم تعلیق به کار رفته در این خودرو از نوع مستقل جناغی دوبل در جلو و سیستم غیر مستقل فنر های تخت (سیستم تعلیق رایج در پیکاپ ها) در عقب، است. شایان ذکر است که هر چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی بوده که به خوبی توان متوقف سازی این خودرو را دارند.
    از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به رینگ 18 اینچی آلومینیومی، طیف وسیعی از سیستم های ایمنی، مخزن سوخت 76 لیتری و استاندارد آلایندگی یورو 5 اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو