فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها به آینده موکول شد

آغاز احداث جاده تخریب شده خرم‌آباد - پلدختر

عصر خودرو-معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقرر شده است یک باند آزاد راه قزوین- رشت در محدوده منجیل و رودبار احداث و تکمیل شود، گفت: روز ۱۷ مرداد احداث قطعه او ل جاده تخریب شده خرم‌آباد- پلدختر با ا عتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها به آینده موکول شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، خیراله خادمی بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: طی خبری که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است تا پایان سال 99 رقم 400 میلیارد تومان برای 8 کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین- رشت در بخش منجیل تا رودبار اختصاص می‌دهیم.

    وی با بیان اینکه این 8 کیلومتر بخشی از مسیر 11 کیلومتری خارج از شهرهای منجیل و رودبار است، افزود: در راستای آنکه تجارت مغازه‌دارهای منجیل و رودبار به فروش زیتون و دیگر مواد غذایی در اطراف خیابان مشغول هستند بر هم نخورد مقرر شد در این 8 کیلومتر فعلا باند رفت احداث شود اما باند برگشت آزادراه از همان مسیر قبلی داخلی شهر باشد تا بدین ترتیب مغازه‌داران آن منطقه هم که اقتصادشان براساس فروش محصولات خود به مسافران است بتوانند بهره کافی داشته باشند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: از سوی دیگر احداث دو خط رفت و برگشت آزادراه فعلا پرهزینه است ضمن آنکه طی بررسی‌های ما در روز ابتدایی تعطیلات و در مسیر رفت ترافیک بیشتر است بنابراین فعلا در این 8 کیلومتر همان یک  خط احداث می‌شود.

    * کلنگ‌زنی قطعه یک جاده تخریب شده خرم‌آباد-پلدختر با اعتبار 300 میلیارد تومان

    خادمی بیان کرد: روز پنج‌شنبه 17 مرداد بازدیدی از مناطق سیل زده از استان خوزستان و لرستان داشتیم، مسیر خرم‌آ‌باد پلدختر که به دلیل سیلاب بسیار تخریب شده بود مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شده است مسیر جایگزین خرم‌آباد پلدختر که حلقه ارتباطی کریدور شمال - جنوب و ارتباط استان خوزستان به سمت مرکز کشور و جنوب استان ایلام و دهلران است احداث شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ا فزود: در ا ین جاده 40 کیلومتر از مسیر به دلیل سیلاب کاملا تخریب شده است و 60 کیلومتر هم خسارت دیده است و در حال حاضر تردد محلی به صورت موقت در مسیر برقرار است.

    خادمی اضافه کرد: پس از اختصاص اعتبار سازمان برنامه و بودجه راه جدیدی طراحی شده است که البته 95 کیلومتر مسیر طرح جایگزین است که سعی کرده‌ایم روی همان محور اجرا شود ضمن اینکه روستاها و مراکز جمعیتی مسیر هم در طرح جدید دیده شده است.

    وی اضافه کرد: احداث قطعه اول این جاده روز 17 مرداد بر اساس مناقصه‌ای که برگزار شد و پیمانکاری که جذب شد آغاز شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعتبار این قطعه را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم دسترسی روستاهای غرب رودخانه کشکان هم به محور خرم‌آباد پلدختر برقرار شود؛ در این راستا حدود 6 پل خرپایی که به صورت اضطراری احداث شده بود توسط وزیر راه بهره‌برداری شد.

    * الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌های جدید به آینده موکول شد

    وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌های جدید توضیح داد: در حال حاضر در چهار آزادراه تهران- قم، تهران- ساوه، کرج- قزوین و قزوین- زنجان عوارض الکترونیک آزادراهی اخذ می‌شود اما در مورد آزادراه‌های بخش خصوصی باید این اطمینان حاصل شود که بازگشت پول انجام می‌شود.

    خادمی افزود: از سوی دیگر درخصوص عبور کامیون‌ها و تعداد محور آنها که مبنای عوارض آزادراهی است نیز باید جلسات کارشناسی بیشتری  انجام شود که در این راستا ترجیح دادیم فعلا همین 4 آزادراه به سیستم عوارض الکترونیک مجهز باشند تا در گام بعد با بررسی‌های دقیق‌تر این موضوع بررسی شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: موضوع تعداد محور کامیون‌ها امری مهم است چون قیمت‌ها در این باره متفاوت است ضمن آنکه باید اطلاعات پلاک کامیون‌ها  را از پلیس و سازمان راهداری اخذ کنیم که مشخص شود که این کامیون کی عبور کرده است.

    وی ادامه داد: البته الکترونیکی شدن اخذ عوارض بسیار ضروری است و برای برخی چک‌ها هم این مورد ضرورت دارد حتی در برخی مواقع بین ثبت عوارض به صورت قبض و ثبت دوربینی تا 30 درصد هم تفاوت وجود داشته است زیرا برخی آزادراه‌ها خصوصا در ایام پیک به دلیل کاهش ترافیک‌های پشت عوارضی، دریافت وجه را متوقف و مسیر را باز می‌کنند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: حتما پس از موضوع اخذ عوارض الکترونیک اخذ عوارض براساس پیمایش را هم دنبال می‌کنیم و البته باید قیمت‌گذاری که نسبت به پیمایش مشخص می‌شود مصوب شود.

    * ادامه بررسی‌ها و جلسات کارشناسی دربار خط آهن شملچه- بصره

    وی بیان کرد: درخصوص خط آهن شلمچه- بصره هفته گذشته هیاتی هفت نفره از کارشناسان شرکت ساخت،‌مشاوران و نماینده بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار خط آهن شلمچه - بصره به عراق رفتند و جلساتی را برگزار کردند ضمن آنکه از محل اجرای پروژه بازدید داشتند.

    وی افزود:مطالعات باید در این زمینه کامل شود و درخصوص تحول زمین هم جلسات ادامه دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو