فونیکسریمکسبهتام

حال بازار فروش خودرو چطور است؟

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که میزان فروش خودرو در بازارهای جهانی چندان وضعیت قابل قبول و مناسبی ندارد و بازار خودرو در بسیاری از کشورهای مهم جهان با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

حال بازار فروش خودرو چطور است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با توجه به شرایط مختلف سیاسی، تجاری و اقتصادی که کشورهای مختلف جهان از ابتدای سال جاری میلادی با آن مواجه بوده و با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کرده‌اند، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در صنعت خودرو در جهان پیش‌تر برآورد کرده بودند که بازار فروش خودرو حداقل در شش ماهه نخست سال 2019 با افت و کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو خواهد شد که بیشتر آن تحت تأثیر مسائلی همچون احتمال تداوم جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا و افزایش تعرفه‌های گمرکی که در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های خودروسازان و رشد قیمت خودرو در جهان می‌شود، پیش بینی شده بود.

    حالا تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت best selling cars نشان می‌دهد که میزان رشد فروش خودرو در بسیاری از بازارهای مهم و بزرگ جهان همچون ایالات متحده آمریکا ، چین ، هند ، روسیه و اروپا منفی گزارش شده است . بر اساس این آمارها می‌توان دریافت که حال بازار فروش خودرو تنها در دو کشور برزیل و ژاپن مناسب و مثبت ارزیابی و گزارش شده است .

    نمودار زیر به تشریح دقیق آمار و ارقام مربوط به بزرگترین بازارهای فروش خودرو پرداخته است:

    طبق نمودار بالا، میزان فروش خودرو در کشورهای اروپایی در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی شش میلیون و 935 هزار دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، با یک کاهش دو درصدی مواجه شده است.

    در بازار روسیه نیز 677 هزار و 600 دستگاه خودرو در این بازه زمانی به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی، یک کاهش 2.2 درصدی را تجربه کرده است.

    ایالات متحده آمریکا نیز میزان فروش خودرو در پنج ماهه نخست 2019 را شش میلیون و 886 هزار و 800 دستگاه اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با پنج ماهه نخست 2018، 2.1 درصد افت و ریزش پیدا کرده است.

    در میان بازارهای مهم فروش خودرو در جهان، می‌توان گفت که تنها دو کشور برزیل و ژاپن با رشد در میزان فروش خودرو مواجه بوده‌اند به گونه‌ای که آمارها حاکیست در ژاپن، یک میلیون و 918 هزار و 700 دستگاه به فروش رفته و رشد اندکی معادل 0.1 درصد را برای بازار این کشور برای خود به ثبت برساند.

    برزیل نیز توانسته است با فروش یک میلیون و 37 هزار و 800 دستگاه خودرو در این مدت زمان پنج ماهه، 11.1 درصد رشد و افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ارمغان بیاورد.

    از ژانویه تا مه 2019 میلادی تنها یک میلیون و 331 هزار و 100 دستگاه خودرو در هند به فروش رفته است که منجر به ثبت یک کاهش 8.9 درصدی در بازار این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

    اما چین که به نظر می‌رسد بیشترین میزان کاهش فروش خودرو را در بازارهای مهم جهانی به خود اختصاص داده است، با ثبت 15.1 درصد کاهش، توانسته است در این بازه زمانی پنج ماهه هشت میلیون و 233 هزار دستگاه خودرو بفروشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم