فونیکسریمکسبهتام

در گفت‌وگو با مدیرعامل متروی تهران بررسی شد؛

از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

عصر خودرو- مدیرعامل متروی تهران با ارائه گزارشی از وضعیت مترو در پایتخت، در عین حال به انتقادات نیز پاسخ داد.

از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی امام در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر کم‌کاری مترو در دوره مدیریت شهری جدید، با بیان این‌که در زمان تغییر مدیریت شهری در دو سال قبل موضوع نواقص ایمنی خط 7 مترو مطرح بود، گفت: بعد از روی کار آمدن تیم مدیریت جدید، خط 7 به دلیل نواقص جدی بسته شد و اولویت این بود که خط 7 را به وضعیت قابل قبولی برای افتتاح برسانیم که حد فاصل ایستگاه مهدیه تا نواب به طول شش کیلومتر و با پنج ایستگاه در تیرماه سال 1397 به بهره‌برداری رسید.

    وی با بیان این که بخش شمالی این خط حدفاصل نواب تا صنعت با سه ایستگاه در اسفندماه سال 1390 مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: ایستگاه مهدیه تا بسیج نیز در حال تکمیل است و امیدواریم با دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه تا مردادماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از آنجایی که ایستگاه محمدیه ایستگاه تقاطعی با خط یک است امیدواریم هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    احصاء مشکلات جدی در روسازی خط 7 مترو

    امام با بیان این‌که همه هم و غم در خط 7 مترو با وجود همه محدودیت‌ها این بود که ایمنی، سیگنالینگ و تهویه را به حد استاندارد برسانیم و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، گفت: حتی در خط 7 مترو بخش‌هایی از روسازی خط دچار مشکلات جدی است و فواصلی از ریل از نظر تراز درست نیست و مجبور بودیم زیرساز بتنی را تخریب کرده و ریل‌ها را سرجایش قرار دهیم. 

    فواصل ریلی از نظر تراز درست نبود

    مدیرعامل متروی تهران گفت: ما این مسائل را به مردم نگفتیم، چرا که اشتباهاتی بوده که در زمان گذشته رخ داده و حالا خوشحال هستیم که خطی را تحویل مردم می‌دهیم که نواقص آن رفع شده است.

    وی با اشاره به اقداماتی که در خط 6 مترو انجام شده است، افزود: هنگامی که مدیریت جدید مستقر شد در بازدیدی متوجه شدیم که خط 6 مترو از نظر کار ساختمانی 87 درصد پیشرفت داشته است، اما در کمال تاسف و تعجب با وجود آنکه بانک شهر به عنوان پشتیبان مالی، اعتبارات خوبی را تزریق کرده بود، اما در حوزه تجهیزات تنها هفت درصد پیشرفت داشتیم.

    امام با بیان این‌که کار ساختمانی خط 6 پیشرفت زیادی داشت، اما متاسفانه برنامه‌ریزی غلط و عدم خرید تجهیزات سبب شده بود که سرمایه‌های زیادی زیر خاک معطل بماند، افزود: در سال 1397، 9 کیلومتر جنوبی خط 6 با سه ایستگاه شهدا تا دولت‌آباد آماده و در فروردین‌ماه سال جاری تقدیم مردم شد.

    مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در خط 3 و 4 مترو با وجود اعتبارات کمی که داشتیم سعی کردیم نواقص را برطرف کنیم، گفت: دو ورودی دوم در ایستگاه‌های شادمان و شیخ‌الرئیس راه‌اندازی شد و همچنین ایستگاه مهدیه را در خط 3 راه‌اندازی کردیم که ایستگاه تقاطعی 3 و 7 است.

    وی با بیان این‌که در پارکینگ مترو نواقص جدی به خصوص در خط 3 و 4 داشتیم، افزود: یکی از دلایلی که نمی‌توانیم فاصله حرکت قطارها در خط 3 را کاهش دهیم به دلیل نبود دپوپارکینگ است؛ هرچند که اسناد مناقصه برای اجرای پایانه با استفاده از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی در حال برگزاری است و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

    امام اضافه کرد: در خط 4 مترو پایانه کلاهدوز در مدیریت اسبق فاز 1 دپوپارکینگ را افتتاح کرد، اما در حوزه تعمیرگاه و کارواش قطارها اتفاقی نیفتاد و حالا مناقصه در حال برگزاری است و این در حالی است که پایانه اکباتان در غرب خط 4، سازه نیمه کاره‌ای بود که سال‌ها رها شده بود و آن را با اتکاء به منابع حوزه معاونت ترافیک بهسازی کرده و امیدواریم هرچه سریع‌تر فاز یک پایانه اکباتان وارد مدار بهره‌برداری شود.

    مدیرعامل متروی تهران در مورد کمبود واگن‌ها نیز با بیان این‌که قرارداد خرید 70 واگن برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) در مدیریت اسبق امضاء شده بود، اما ال سی آن باز نشده بود، گفت: خوشبختانه سال گذشته با مساعدت بانک شهر  ال سی برای شرکت واگن‌سازی باز شد و تجهیزات وارد گمرک بندرعباس شد و با تعهد شهرداری 85 درصد تجهیزات، ترخیص و تنها 15 درصد تجهیزات در کش و قوس‌های کارهای قانونی در گمرک مانده است و امیدواریم با مساعدت دولت این تجهیزات ترخیص شود.

    امام با بیان این‌که چهار قطار آماده بهره‌برداری است و در مرحله‌ تست به سر می‌برد، ادامه داد: امیدواریم تا نیمه مردادماه چهار قطار وارد چرخه شود و شش قطار باقی‌مانده نیز حداکثر تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

    وی با بیان این‌که قرارداد خرید 376 واگن با قیمت مناسب و نازل انجام شده و قرار است با فاینانس خط 6 و 7 کار خود را ادامه دهد، گفت: با ظرفیت فاینانس یا کمک صندوق توسعه حمل و نقل، این واگن‌ها خریداری می‌شود.

    مدیرعامل متروی تهران با اشاره به انعقاد قرارداد تولید یک رام قطار با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری، اظهار کرد: در حال حاضر 35 درصد قطارها بومی‌سازی هستند و طی این قراردادی که با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، سطح داخلی‌سازی واگن‌ها را به 85 درصد خواهیم رساند که اگر این مهم محقق شود، علاوه بر رونق تولید داخلی، به کم کردن اتکای صنعت واگن‌سازی به خارج نیز کمک می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو