فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران:

ترافیک تهران تنها با اجرای طرح از بین نمی‌رود

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ترافیک تهران تنها با اجرای طرح از بین نمی‌رود، گفت:خودروهای غیراستاندارد نیز سبب بروز آلودگی می‌شوند.

ترافیک تهران تنها با اجرای طرح از بین نمی‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،  محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر امروز درباره طرح ترافیک اظهار داشت: ترافیک تهران با طرح‌هایی همچون طرح کاهش آلودگی از بین نمی‌رود و باید اقدامات اساسی انجام دهیم تا آلودگی را کنترل کنیم.

    وی افزود: تولید خودروهای غیراستاندارد از موضوعاتی است که به آلودگی دامن می‌زند و در حال حاضر بیشتر کشورهای دنیا به سوی استفاده از خودروهایی رفته که سه لیتر سوخت در هر صد کیلومتر دارند و همچنین خودروهای هیبریدی و برقی در این زمینه مؤثر است.

    رئیس شورای شهر تهران گفت:‌در ایران خودروها حداقل 20 سال تکنولوژی گذشته را دارند که در گذشته سالی 800 هزار خودرو تولید می‌شد که نصفی از آن در تهران مورد استفاده قرار می‌گرفت و الان ترامپ اقدامی انجام داده که تولید این خودروها کاهش یافته و این مسئله اقدام مثبت ترامپ به شمار می‌رود. چراکه کاهش تولید خودروی غیراستاندارد را شاهد بودیم.

    هاشمی بیان داشت: البته قیمت خودرو بالا رفته واین مسئله به ضرر برخی از افراد است. ولی باید توجه داشت که مشکل را باید از مبدا بررسی کرد و خودروی استاندارد تولید کنیم همچنین به سمت برقی شدن خودروها پیش برویم چرا که این مسئله علاوه بر توجه به موضوع تولید اشتغالزایی و بهره‌مندی از نیروهای متخصص را به همراه دارد.

    وی  بیان داشت: مالکیت خودروها از 1.3 به 2.6 رسیده و علیرغم اینکه تلاش کرده‌ایم جلوی آلودگی را بگیریم ولی خود به خود هوا آلوده‌تر شده است. همه کلانشهرها با ایجاد موانعی همچون گران کردن پارکینگ، اخذ عوارض تردد وتوجه به حمل و نقل انبوه و جهت کنترل آلودگی اقدام کرده‌اند.

    رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: زیرساخت‌ها باید برای حمل ونقل انبوه‌بر توسعه یابد، ظرفیت مترو برای هر روز تردد روزانه 7 میلیون نفر است ولی یک سوم آن را استفاده می‌کنیم. همچنین ضریب اشغال اتوبوس‌ها در برخی خطوط پایین است.

    هاشمی گفت: موضوعات مختلفی در بروز آلودگی از جمله جهت وزش باد مؤثر است. پارامترهای آلودگی زیاد بوده و نمی‌توان گفت اجرای طرح کاهش سبب افزایش آلودگی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح جدید ترافیکی با همفکری پلیس و محیط زیست انجام گرفته و معاونت شهرداری موضوع عوارض آن را به شورا آورد و آن را تصویب کردیم. البته درخواست دادیم خود طرح را نیز جهت بررسی به شورا بیاورند ولی در شورای عالی ترافیک با این موضوع مخالفت شده است.

    رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:‌ مردم فکر می کنند اجرای طرح ترافیک تنها بر عهده شورای شهر  و شهرداری است در حالی که این چنین نیست و هماهنگی‌های بیرون از این دو نهاد را به همراه داشته است.

    هاشمی  در مورد آلودگی موتورسیکلت‌ها گفت:‌در دنیا کشورهای مثل تایوان، تایلند وچین موتورسیکلت ابزار جدی برای عبور و مرور است و اقداماتی جهت استفاده بهینه از این وسیله مورد توجه قرار گرفته است. حتی پولدارها نیز امروزه از موتورسیکلت استفاده می‌کنند. من خودم مدتی پیش می‌خواستم در جلسه‌ای شرکت کنم که تنها راه رسیدنم سر موعد استفاده از موتورسیکلت بود.

    وی خاطرنشان کرد: در زمینه استفاده بهینه از انرژی در برخی کشورها حتی اجازه استفاده از سوخت فسیلی در تاسیسات و سازمان‌ها را نمی‌دهند و در ایران اگر بخواهیم از آلودگی هوا جلوگیری کنیم علاوه بر تولید خودروی استاندارد باید فضاهای تردد خودروها را گران و همزمان حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم. همچنین سوخت فسیلی را به هیچ عنوان استفاده نکرده و کارخانجات آلوده را از شهر دور کنیم.

    رئیس شورای شهر تهران در مورد تذکر زهرا نژادبهرام در جلسه شورای شهر گفت: اینکه مدام تذکر تکراری دهند آبرو و شان شورا را می‌برند باید این مسئله بررسی شود و در صورت توجه نکردن طرح سؤال مطرح باشد.

     

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو