فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه:

فرهنگ رانندگی ضعیف است

عصر خودرو- نبود فرهنگ گذشت، بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی، بستن کمربند با نزدیک شدن به پلیس راه و از خود راضی بودن، عمده گلایه های رئیس پلیس راه همدان از رانندگان است.

فرهنگ رانندگی ضعیف است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: همراه داشتن گواهینامه و مدارک خودرو به تنهایی برای رانندگی کافی نیست بلکه باید فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: مهمترین علت بروز سوانح رانندگی تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی است و برخی از رانندگان تنها در صورت دیدن ماموران پلیس برای فرار از جریمه به فکر توجه به قوانین و مقررات از جمله بستن کمربند ایمنی یا تردد با سرعت مجاز می افتند.

    به گفته رئیس پلیس راه همدان، با توسعه و ایمن سازی راه ها نمی توان سوانح را کاهش داد چرا که هم اینک به علت احساس امنیت بالا برخی از رانندگان اقدام به سرگرم کردن خود به خوردن و آشامیدن، تنظیم سیستم صوتی، تعریف و شوخی با دیگر سرنشینان می کنند.

    سرهنگ عزیزی معتقد است: جاده های پهن و خلوت رغبت رانندگان به فشردن پدال گاز را افزایش می دهد در حالیکه در قانون محدودیت سرعت پیش بینی شده است و نباید بلافاصله با رسیدن به جاده های خلوت اقدام به تردد با سرعت غیرمجاز کرد.

    وی با انتقاد از نحوه رانندگی افراد بومی استان گفت: افراد بومی همدان با این باور که به جاده شناخت و آشنایی کاملی دارند با دقت کمتری رانندگی می کنند بنابراین بیش از مسافران دچار سانحه می شوند.

    رئیس پلیس راه همدان با ارائه آمار بیان کرد: هشت فقره سانحه فوتی دسته جمعی یعنی فوت سه تن به بالا سه ماهه امسال در همدان رخ داده است که در هشت مورد آنها افرادی بومی و در یک مورد راننده غیربومی اهل کرمانشاه مقصر شناخته شده است.

    سرهنگ عزیزی ابراز امیدواری کرد: رانندگان با احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی به جای عزادار کردن خانواده ها، سفری ایمن و خاطرات ماندگاری را از مسافرت ثبت کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم