فونیکسریمکسبهتام

خودروسازها موظف به ارائه نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند

عصر خودرو- وزیر صنعت گفت: صنایع بزرگ از جمله خودروسازها و فولادی‌ها موظف به ایجاد نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند و برای صنایع کوچک نیز انجمن‌ها این مسئولیت را برعهده گرفتند تا ارتباط واحدهای تولیدی با صنایع برقرار شود.

خودروسازها موظف به ارائه نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور اظهار داشت: 7 محور با 35 برنامه برای بخش صنعت تدوین شده است که هر 7 محور مرتبط با دانشگاه است.

    وی با اشاره به محورهای یادشده گفت: تولید و توسعه صادرات منابع غیرنفتی، منابع معدنی، توسعه فناوری ها و شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار و تجارت و تأمین منابع مالی از جمله این محورهاست.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نهضت ساخت داخل را در وزارت صنعت آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: در بخش صنعت، بخش‌های تولیدی بزرگ و کوچک داریم که بخش‌های بزرگ مانند خودروسازها و فولادسازها هستند و بخش‌های کوچک مثل صنایع سرامیک‌سازی را شامل می‌شود.

    رحمانی گفت: در بخش‌های بزرگ صنعت به طور مشخص از خودروسازها و فولادسازها خواسته‌ایم که خودشان نمایشگاه نیازمندی‌هایشان را ایجاد کنند که این کار را انجام داده‌اند و درباره بخش‌های کوچک صنعت نیز از انجمن هایشان خواسته‌ایم که این وظیفه را برعهده بگیرند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:‌ از سوی دیگر در نمایشگاه‌های صنعت، تولیدکنندگان، محصولات خود را ارائه می‌کنند و برای مثال؛ در نمایشگاه صنعت تبریز تاکنون چند ده قرارداد بین واحدهای تولیدی داخل و صنایع منعقد شده است.

    وی ادامه داد: با ارتباط این دو بخش به یکدیگر، نهضت ساخت داخل عملی می‌شود و این نهضت را تا زمانی که یک قطعه تولیدی هنوز در کشور باقی مانده ادامه می‌دهیم.

    رحمانی با اشاره به آماری از ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت:‌ از سال 92 تا سال 96 تعداد قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه سه برابر شده است.

    وی گفت:‌ اگر تحریم‌ها نبود هم شکوفایی هر صنعت به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد و چه تحریم باشیم یا نباشیم،‌باید در این دو حوزه کار کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط