فونیکسریمکسبهتام

رشد سهام خودرویی ها با ثبت رکورد تولید

عصر خودرو- از ابتدای امسال و همزمان با رشد بورس اوراق بهادار سهام خودروسازان نیز با رشد چشمگیری مواجه شد که این روند در کنار ثبت رکوردهای جدید تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ، روزهای بهتری را در صنعت خودرو نوید می دهد.

رشد سهام خودرویی ها با ثبت رکورد تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این شرایط بررسی عملکرد مثبت خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده و تجاری سازی بیش از 16 هزار خودرو در این مدت نشان می دهد که رشد سهام این گروه خودروسازی بی دلیل نبوده است. حال همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجمعخودروسازان سهامداران در انتظار برای تقسیم سودی متناسب با پیشرفت های اخیر هستند و در این میان همزمان با اخبار مثبت در زمینه تولید، قیمت سهام نیز روز به روز افزایش می یابد.
    کارشناسان صنعت خودرو نیز معتقدند، رشد حاصل شده به دلیل تداوم تولید و همچنین روند افزایشی آن در ماه های اخیر بوده است که توانسته علاوه بر نیاز خریداران خودرو، آرامش را به بازار خودرو بازگرداند.
    جواد مرزبان راد، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با «عصرخودرو» با اشاره به اخبار مثبتی که در هفته های اخیر از سوی ایران خودرو مطرح شده اظهار کرد: تلاش شرکت ساپکو به عنوان زنجیره تامین ایران خودرو در زمینه بومی سازی و خودکفایی در فن آوری های نوین برق و الکترونیک خودرو نشان از عزم این شرکت برای بهبود اوضاع است.
    وی با اشاره به افزایش 38 درصدی این سهم اظهار کرد: به گفته مدیران ایران خودرو، هدف سطح تامین تجهیزات برقی در سال جاری، 45 درصد است.
    این اظهارات در حالی است که هم اکنون حدود 15درصد از سهم تولید خودروهای تولید شده در ایران خودرو را قطعات برق و الکترونیک تشکیل می دهد که ایران خودرو در مدت کوتاهی موفق شد خودکفایی در این بخش را براساس استانداردهای روز دنیا تا 38 درصد افزایش دهد و همه این تلاش ها در شرایطی است که صنعت خودرو زیر فشار تحریم قرار دارد .
    این کارشناس صنعت خودرو تداوم رشد تولید در ایران خودرو و کسب عنوان رتبه نخست تولید در حوزه خودروهای سواری از سوی این شرکت را نشانه ای از بهبود اوضاع دانست و تصریح کرد: ایران خودرو در تامین خودرو در بازار پیشتاز است و توانسته کمبود ناشی از تولید در چند ماه اخیر را جبران کند و هم اکنون سهم زیادی از خودروهای ناقص تحویل مشتریان شده که این  روند نشان از آینده روشن این شرکت دارد.
    وی ادامه داد: رشد تولید در ایران خودرو در حالی اتفاق افتاده که این شرکت با مشکلات متعددی در زمینه کمبود قطعه مواجه بوده اما در نهایت توانسته با برنامه ریزی، همراهی و مشارکت قطعه سازان با شرایط تحمیلی ناشی از تحریم مقابله کرده و رونق تولید در زنجیره تولید خودرو کشور را محقق سازد.
    مرزبان راد با بیان این که برنامه ریزی های انجام شده در این شرکت همواره با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی در جهت متعادل سازی بازار بوده است، تصریح کرد: تجاری سازی بیش از 16 هزار خودرو در ماه های اخیر و تکمیل خودروهای دارای کسری همزمان با آغاز فصل افزایش تقاضا در بازار خودرو، ضمن تامین نیاز مصرف کنندگان و آرام کردن بازار، باعث وارد شدن حجم زیادی نقدینگی به این شرکت شده است.
    این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت توجه به خودکفایی و بومی سازی قطعات برای مقابله با تحریم های احتمالی و مدیریت شرایط موجود گفت: به نظر می رسد تلاش ایران خودرو بر این پایه برنامه ریزی شده و سعی می کند تا سازندگان داخلی را با شرایط جدید تطبیق دهد و به نظر می رسد زنجیره تامین ایران خودرو در حال بازگشت به شرایط عادی است.
    وی با اشاره به مشارکت 301 قطعه ساز داخلی در تولید پژو 301 محصول تازه وارد ایران خودرو نیز گفت: قطعه سازان که پیش از این در شرایط تحریم نشان دادند همراه و همکار صنعت خودرو هستند در شرایط کنونی نیز با اعلام آمادگی برای تولید محصولات جدید نشان دادند که با تامین نقدینگی، توان به چرخش درآوردن چرخ تولید و بازگشت به شرایط بهتر را دارند.
    او معتقد است، اخباری از این دست نشان از روزهای بهتری در این گروه صنعتی دارد و این شرایط در حالیست که سهامداران ایران خودرو با توجه به افزایش قیمت سهام در ماه های گذشته و بهبود اوضاع بورس اوراق بهادار، به روزهای بهتری چشم دوخته اند که اخبار مثبت اعلام شده نیز تایید این ادعا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو