فونیکسریمکسبهتام

معاون ساخت آزادراه‌ها:

اجرای طرح جدید پرداخت عوارض به صورت آزمایشی آغاز شد + جزئیات

عصر خودرو- میرشفیع گفت: پرداخت عوارض بر اساس پیمایش هم اکنون به صورت آزمایشی در مسیر آزادراه تهران – ساوه در حال اجرایی شدن است.

اجرای طرح جدید پرداخت عوارض به صورت آزمایشی آغاز شد + جزئیات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،  سید حسین میرشفیع، معاون ساخت آزادراه‌ها با بیان اینکه اخذ عوارض براساس پیمایش خودرو  در تمام آزادراه‌های کشور اجرایی می‌شود، گفت: این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در یکی از آزادراه‌ها در حال انجام است و ما با استفاده از دوربین‌های پلاک‌خوان سازمان راهداری عوارض مسافت طی شده را محاسبه و در یافت می‌کنیم.
    وی افزود: هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی در مسیر تهران تا رباط کریم صورت گرفته است و بعد از گذراندن مراحل فنی و نصب دوربین در آزادراه‌ها  عوارض را بر اساس پیمایش دریافت خواهیم کرد.

    معاون ساخت آزادراه‌ها با اشاره به اینکه در این طرح جدید رانندگان عوارض یک آزادراه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند، گفت: برخی تصور می‌کنند که در این طرح ممکن است میزان پرداخت عوارض نسبت به قبل بسیار بیشتر شود؛ اما تنها عوارض مسافت پیمایش شده پرداخت می‌شود.

    میر شفیع اظهار کرد: طرح پرداخت عوارض بر اساس پیمایش در مسیر آزادراه تهران – ساوه حدفاصل تهران – رباط کریم به صورت آزمایشی اجرا شده و در مرحله بعد در مسیر کرج – قزوین بین شهر‌های هشتگرد، نظرآباد، محمدیه و مهرگان به اجرا گذاشته می‌شود تا مسافرانی که به این شهر‌ها تردد می‌کنند تنها بخشی از عوارض خود را پرداخت کنند.

    معاون ساخت آزادراه‌ها تصریح کرد: رانندگان باید عوارض عبور خود از آزادراه‌های قزوین – رشت، تهران – پردیس، ساوه – سلفچگان، قم – کاشان، کاشان – اصفهان، ارومیه – تبریز، زنجان – تبریز، کنارگذر مشهد، باغچه مشهد و بندر عباس – شهید رجایی را تا پایان تیرماه به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

    وی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات الکترونیکی شدن عوارض در آزادراه‌ها برطرف شده و ما امیدواریم از ابتدای مرداد ماه و در نهایت تا پایان سال تمام آزادراه‌ها را الکترونیکی کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو