فونیکسریمکسبهتام

قیمت بلیت اتوبوس ۲۰ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به طور رسمی از خردادماه سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافت.

قیمت بلیت اتوبوس ۲۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در سال 1396 قیمت بلیت اتوبوس با افزایش قیمت مواجه نبود و در سال 1397 نیز قیمت‌ها به میزان 20 درصد و از خردادماه افزایش یافت. با این حال در سال 1398 و طبق اعلام محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی- قرار بر این شد که قیمت بلیت اتوبوس از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری با افزایش 20 درصدی همراه شود و با اتمام این ایام به وضعیت قبل بازگردد.

    هرچند با گذشت حدود 45 روز از ابتدای سال جاری در حالی که قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز با افزایش 20 درصدی همراه و پس از آن بر مبنای نرخ‌های سال 1397 محاسبه شد، اتحادیه تعاونی‌های مسافربری درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه داد که این اعمال افزایش نیازمند اخذ مجوزهای دولتی از مراجع ذی‌ربط از جمله ستاد تنظیم بازار بود که از خردادماه سال جاری با این میزان افزایش قیمت موافقت شده است.

    احمدرضا عامری -رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال 1398 به مراجع مربوط ارائه شد، گفت: با اتمام ایام نوروز قیمت بلیت اتوبوس به وضعیت قبل بازگشت و با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه کردیم و با توجه به اینکه هیأت دولت در رابطه با افزایش قیمت دستورالعملی را صادر کرده بود، باید مراحل قانونی این موضوع طی می‌شد.

    وی ادامه داد: به همین دلیل نیز درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کردیم و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در این رابطه بودیم که در نهایت با آن موافقت شد.

    رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال جاری دیگر شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس نخواهیم بود، تصریح کرد: امیدوار هستیم دیگر شاهد افزایش قیمت نباشیم و ما نیز تمایلی برای افزایش قیمت‌ها نداریم، با این حال چیزی قطعی نیست و قیمت‌ها به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو