فونیکسریمکسبهتام

با حضور ‌معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا؛

‌علت واژگونی پژوپارس در محور"یاسوج-چرام" بررسی شد

عصر خودرو- ‌معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا گفت: ایمن نبودن محور، عدم نصب گاردریل و سرعت بالا علت حادثه تلخ فوت ۸ عضو یک خانواده در محور" یاسوج-چرام" است.

‌علت واژگونی پژوپارس در محور"یاسوج-چرام" بررسی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ حسن خسروجردی روز یکشنبه، 19 خرداد ماه 98 در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از حادثه ناگوار و تلخ محور "یاسوج-چرام" که منجر به فوت 8 عضو یک خانواده شد، افزود: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در تعطیلات عید فطر، این حادثه در آخرین روز تعطیلات رخ داد که اتفاق ناگواری بود.

    وی اظهار کرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه باید اقدامات بیشتری در محور "یاسوج-چرام" صورت می‌گرفت، اگرچه کارها و تلاش‌هایی نیز شده است.

    معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: در محلی که این اتفاق افتاده تا 100 متر جلوتر از آن خاکریز وجود دارد اما قبل از پیچ حادثه 400 تا 500 متر کفی مستقیم با شیب طولی وجود داشته حتی در مسیر هم پیچ‌های متعددی بود اما سرعت وسیله نقلیه در این پیچ‌ها پایین بوده است.

    سرهنگ خسروجردی با اشاره به علت این حادثه رانندگی تصریح کرد: تعداد زیاد سرنشین‌های خودرو، عدم توجه راننده به جلو به دلیل سرعت وسیله نقلیه و ایمن نبودن مسیر و عدم نصب تابلوهای هشدار دهنده و گاردریل همه از علل وقوع این حادثه تلخ در محور" یاسوج- چرام" استان کهگیلویه و بویراحمد است.

    وی ادامه داد: راننده از اهالی منطقه بود و به وضعیت جاده اشرافیت داشته اما سرعت بالا باعث عدم کنترل وسیله نقلیه و خارج شدن آن از سمت راست پیچ و واژگون شدن روی سقف شده است.

    معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه در برخی نقاط این محور پرتگاه‌های بیشتر و بدتر از محل واژگونی پژو پارس وجود دارد، عنوان کرد: براساس اولویت‌بندی پرتگاه‌های خطرناک این مسیر مشخص شوند و اقدامات زودبازده و کوتاه مدت برای آشکارسازی و ایمن سازی محور صورت گیرد.

    سرهنگ خسروجردی با اشاره به مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان کرد: این مصوبات باید همراه با اعتبارات مشخص به استان‌ها اعلام شود که از جمله اقدامات برجسته، کاهش سرعت وسیله نقلیه در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی است.

    وی با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعت، دهیاران و صدا و سیما در فرهنگ‌سازی کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد: با شروع طرح تابستانه ایمنی راه‌ها در اولویت باشد.

    معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با اشاره به زیاد بودن انحراف به چپ و سبقت خودروها اضافه کرد: یک اتوبوس در محور "قم- تهران" واژگون شد و چهار نفر در این حادثه فوت کردند اما واژگون شدن خودروی پژو پارس با 9 نفر سرنشین در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به فوت 8 نفر شد که تمام محاسبات ما را به هم زد.

    23 درصد تلفات تصادفات رانندگی امسال در محور"یاسوج- چرام" است

    همچنین سرهنگ بهنام ویسی پور، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 10 درصد تصادفات منجر به جرح استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 در محور "یاسوج- چرام" بوده اند.

    وی افزود: 23 درصد تلفات انسانی تصادفات رانندگی استان از ابتدای سالجاری تاکنون مربوط به محور " یاسوج- چرام" است.

    سرهنگ ویسی پور اظهار کرد: در صورت تأمین ساختمان، پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی استقرار یک واحد پلیس راه در محور" یاسوج-چرام" را دارد.

    رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور 148 کیلومتری "یاسوج- چرام" با تعریف راه روستایی است که هم اکنون چند شهر و شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از شهرهای استان خوزستان بعلت مسافت کمتر، وجود نقاط طبیعی و تفریحی، آب و هوا و اقلیم مناسب و وجود دو امامزاده علی و حمزه (ع) از این محور استفاده می‌کنند.

    ویسی پور تصریح کرد: کم عرض بودن، پیچ‌های مرکب و تند، شیب زیاد، نقاط حادثه خیز متعدد و نبود علائم هشدار دهنده از مهمترین مشکلات محور " یاسوج- چرام" است که نیاز به اصلاح و تعریض دارد.

    همچنین محمد حسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: آنتن دهی تلفن همراه در محور" یاسوج- چرام" خیلی ضعیف است که این مساله در مواقع حوادث جهت امداد رسانی مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو